Promocja firm w Internecie

28.04.2009
  1. Strona główna
  2. Promocja firm w Internecie

Przedsiębiorcy - właściciele małych i średnich firm - wydają na promocję w sieci ponad dwa razy więcej niż na reklamę w prasie i prawie dwadzieścia razy więcej niż w radiu i telewizji - wynika z badania serwisu Favore.pl

Internet to już dzisiaj medium, w którym polscy przedsiębiorcy reklamują się najchętniej. Wynik wkrótce może być jednak jeszcze lepszy - co trzeci właściciel małej i średniej firmy w Polsce zamierza w najbliższym roku zwiększyć wydatki na ten cel. Favore.pl, internetowy serwis wyszukiwania usług, postanowił zbadać, jakie formy promocji są wśród takich przedsiębiorstw najpopularniejsze.

Z badania Favore.pl wyłania się obraz wyraźnej dominacji internetu w podziale reklamowego tortu. Średnio polski przedsiębiorca wydaje na reklamę w sieci ponad połowę całego budżetu reklamowego swojej firmy. Na drugą pod względem popularności metodę - plakaty, ulotki i inne materiały drukowane - przedsiębiorcy wydają ponad dwukrotnie mniej pieniędzy. Ten punkt to już tylko jedna czwarta reklamowych budżetów wszystkich przebadanych firm.
 
Na pytanie; Jaką część budżetu reklamowego przeznacza Pan/Pani na promocję w poszczególnych kanałach reklamowych, respondenci odpowiedzieli następująco;

 

  • internet  -  56,4%
  • materiały drukowane  -  24,6%
  • prasa  -  20,9%
  • inne  -  17,9%
  • reklama zewnętrzna  -  16,7%
  • radio i telewizja  -  3,8%

 
Reklama w internecie, w odróżnieniu od radia i telewizji, jest tania i łatwo dostępna. I przede wszystkim skuteczna - można kierować ją do ściśle określonej grupy odbiorców - na przykład z konkretnego miasta. Dla niewielkich firm to bardzo istotne, że nie wydają pieniędzy na pokazywanie reklam osobom, które nie będą w stanie skorzystać z ich usług.

Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się zaistnieć w internecie stawiają przede wszystkim na to, aby dać się znaleźć tym klientom, którzy szukają produktów i usług. Stąd dwa najczęściej wskazywane przez nich sposoby promocji to dodanie oferty do serwisów ogłoszeniowych i wpisy do bezpłatnych katalogów firm. Te formy stosuje osiem na dziesięć badanych firm. Warto też dodać, że prawie dwie trzecie firm zdecydowało się uruchomić własne strony internetowe. To też forma reklamy.
 
Autorzy badania z Favore.pl oceniają, że przedsiębiorcy dostrzegają potencjał internetu, ale ciągle jeszcze nie wykorzystują go w pełni. - A przecież taka reklama jest dobra, skuteczna i tania. Do tego coraz więcej badań potwierdza, że prawie każda osoba szukająca informacji o towarach czy usługach, zaczyna od internetu. Globalna sieć będzie się rozwijała i przedsiębiorcy muszą nie tylko to doceniać, ale i wykorzystywać - podkreśla Adriana Rutowicz, specjalista ds. online marketingu z Favore.pl

Źródło: Money.pl

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij