Magdalena Mucha to hotelarz z wykształcenia i zamiłowania, z ponad 32-letnim doświadczeniem w branży hotelarskiej. Przygodę z hotelarstwem rozpoczęła w 1991 roku od stanowiska recepcjonisty w 4-gwiazdkowym hotelu Elzam w Elblągu, w najlepszym wówczas hotelu w regionie. Następnie awansowała na stanowisko dyrektora pionu hotelowego. W tym czasie zdobyła także uprawnienia pilota wycieczek i przewodnika po Ziemi Elbląskiej. W 1998 r. została wyróżniona przez prezesa Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki brązową odznaką „Za zasługi dla turystyki”. W 1998 r. rozpoczęła pracę w hotelu Holiday Inn w Gdańsku na stanowisku kierownika pięter, a następnie objęła funkcję zastępcy dyrektora hotelu. Odbyła liczne szkolenia i praktyki zarówno krajowe, jak i zagraniczne. W 2009 r. uczestniczyła w zmianie marki hotelu z Holiday Inn na Scandic, wprowadzając standardy tej skandynawskiej marki na rynek trójmiejski. Po 11 latach pracy w Holiday Inn Gdańsk otrzymała propozycję prowadzenia 5-gwiazdkowego hotelu Hilton Gdańsk. Od 2009 r. jako dyrektor generalny z sukcesem zarządza wielokrotnie nagradzanym gdańskim hotelem Hilton. W 2010 r. za otwarcie hotelu Hilton Gdańsk – pierwszego hotelu Hilton w Polsce i jednego z pierwszych w Europie opartego na franczyzie – z rąk marszałka województwa pomorskiego odebrała tytuł „Kobiety Roku”. W 2014 r. w konkursie „Hotelarza” i „Horwath HTL” wybrana została Hotelarzem Roku 2014 w kategorii dyrektor generalny hotelu sieciowego. Od lat jest wykładowcą Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Od 2021 r. jest członkiem Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. W czasie pandemii COVID-19 była członkiem zespołu promocyjnego powołanego przez IGHP. Jest absolwentką Technikum Hotelarskiego w Gdyni, Akademii Morskiej w Gdyni (Wydział Administracji, Kierunek Organizacja Usług Turystyczno-Hotelarskich) oraz Politechniki Gdańskiej w zakresie studiów podyplomowych.
– W tak prężnie rozwiniętym turystycznie regionie, jakim jest województwo pomorskie, reprezentowanie IGHP będzie dla mnie zaszczytem. Hotelarze w naszym województwie są niezwykle świadomi swoich potrzeb i możliwości. Zarówno szeroki wachlarz usług, jaki oferujemy naszym gościom, jak i różnorodność oczekiwań hotelarzy stanowią dla mnie duże wyzwanie. Mam nadzieję, że współpraca i zaangażowanie do działania wszystkich hotelarzy spowodują dalszy rozwój naszej branży z korzyścią zarówno dla gości, jak i samych przedsiębiorców – mówi Magdalena Mucha, dyrektor regionalna IGHP w woj. pomorskim.
Do zadań dyrektorów regionalnych IGHP należą m.in. usprawnienie komunikacji oraz integracja środowiska hotelarzy w regionie, upowszechnianie wiedzy o działaniach lobbingowych Izby, a także pozyskiwanie nowych członków oraz monitorowanie wydarzeń branżowych w regionie, współpraca z władzami, samorządami i innymi lokalnymi instytucjami, które mają lub mogą mieć wpływ na branżę hotelarską.