Konferencję rozpoczęło powitanie uczestników przez Ireneusza Węgłowskiego, prezesa IGHP oraz prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szmytke.
W pierwszym panelu dyskusyjnym pt. „Diagnoza największych barier w naborze uczniów do szkół sektora hotelarskiego” wzięli udział Urszula Blicharz, radca w Departamencie Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego w Ministerstwie Edukacji Narodowej, Krzysztof Szadurski, prezes Hoteli Warszawskich Syrena, wiceprezes IGHP, Małgorzata Wietrzycka, zastępca dyrektora ZSEH Kołobrzeg oraz Iwona Szałkowska z Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dyskusję poprowadził Adam Grzegrzółka, dyrektor Zespołu Szkół nr 6 w Szczecinie.
Następnie Agnieszka Maszner-Paprocka, członek zarządu IGHP poprowadziła rozmowę na temat założeń nowego programu praktyk dla zawodu Technik Hotelarstwa, w której dyskutowali Piotr Dwurnik, dyrektor generalny Grand Hotel Kielce, dyrektor regionalny IGHP w woj. świętokrzyskim, Tomasz Waściński, członek Rady IGHP, Beata Krawczyńska, dyrektor generalna hotelu DeSilva Piaseczno, dyrektor operacyjna Hoteli DeSilva oraz Seweryn Wesołowski, nauczyciel i kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół Gastronomicznych w Gorzowie Wielkopolskim.
„Wsparcie praktycznego nauczania poprzez nowe rozwiązania technologiczne w hotelarstwie i gastronomii” to tytuł trzeciego panelu moderowanego przez Macieja Wrońskiego, dyrektora operacyjnego Rational. O nowych technologiach dyskutowali Joanna Sobczyk, prezes Winterhalter, Leszek Musiałek, prezes PMS Labs, Joanna Kulesza, Head of Customer Success Profitroom oraz Grzegorz Kucaba, dyrektor sprzedaży Fiserv.
Inspiracjami dla kadry pedagogicznej do szerzenia wśród młodzieży pozytywnego wizerunku zawodu w sektorze Horeca oraz swoimi doświadczeniami podzielili się Elżbieta Nitsze, prezes zarządu Belvedere Gourmet Group oraz w zdalnym łączeniu z Indonezji Grzegorz Odolak, Director of Culinary Operation Grand Hyatt Bali.
Czwarta dyskusja dotyczyła finansowych źródeł wsparcia kadry pedagogicznej praktycznej nauki zawodu, a poprowadziła ją Katarzyna Ściebura, ekspertka branży Horeca i autorka szkoleń IGHP. W panelu wzięli udział Aleksandra Marcinkowska, dyrektor WUP Kielce, Maciej Karasiński, zastępca dyrektora WUP Rzeszów, Józef Ratajski, prezes Związku Pracodawców Turystyki Lewiatan oraz Dorota Kłyszewska, dyrektor Hotelu HP Park Olsztyn, dyrektor regionalna IGHP w woj. warmińsko-mazurskim.
Pierwszy dzień konferencji zakończył temat „Promocja bonu turystycznego wśród młodzieży szkół branżowych i techników, jako narzędzia do pozyskania nowej wiedzy o lokalnych atrakcjach turystycznych”, o którym rozmawiali Iwona Majewska, Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych, Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Piotr Kociszewski z Uczelni Vistula. Moderatorem ostatniej dyskusji był Paweł Kunz, dziennikarz, ekspert Rynku Turystycznego.
– Kluczowy wniosek łączący poszczególne dyskusje naszej konferencji wskazuje, że odbudowa prestiżu zawodu hotelarza jest niezwykle istotna dla branży i trzeba dążyć do niej niezwłocznie. Nie będzie to zadanie proste, ale łącząc siły szkół branżowych, hotelarzy, IGHP oraz partnerów, uda nam się osiągnąć ten cel. Uczestnicy niezwykle żywiołowo zadawali pytania z sali i wywoływali do tablicy panelistów. Jesteśmy przekonali, że za rok spotkamy się w jeszcze większym gronie, by znów wypracować kierunki działań w zakresie wsparcia profesjonalnego kształcenia uczniów szkół branżowych – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP prowadzący konferencję.
Drugi dzień wydarzenia wypełniły warsztaty dla nauczycieli. Tematy branżowych szkoleń IGHP przedstawili prowadzący je trenerzy.
- „Profesjonalny recepcjonista - kreator doświadczeń Gości i efektywny sprzedawca” (Karol Weber)
- „Profesjonalny housekeeping sukcesem hotelu” (Katarzyna Ściebura)
- „Zyskowna gastronomia hotelowa, kluczowe wskaźniki efektywności (KPI)” - cele czy drogowskazy? (Wojciech Fronczak)
- „Efektywny kelner mistrzem sprzedaży” (Katarzyna Starzyńska)
Warsztaty dla uczestników konferencji na temat Polskiego Bonu Turystycznego przygotowała również Polska Organizacja Turystyczna.
Marcin Mączyński dodaje, że IGHP otrzymała wiele gratulacji i pozytywnych opinii od uczestników na temat konferencji. Deklaruje, że podobne wydarzenie odbędzie się za rok i już dziś na nie serdecznie zaprasza.
Zadanie publiczne zostało dofinansowane ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Polska Organizacja Turystyczna była oficjalnym Partnerem wydarzenia.