HOTELE W EUROPIE - Raport MKG Maj 2018

16.07.2018
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Po dobrym rozpoczęciu roku hotele europejskie w maju uzyskały niższe niż dotąd wartości wskaźnika RevPAR. W maju odnotowano spadek wartości RevPAR o 0,8%, podczas gdy w marcu i kwietniu wartość ta wzrastała odpowiednio o 2,6% i 5,2%.

We wszystkich kategoriach hoteli odnotowano obniżenie frekwencji, w sumie o 0,9 punktu procentowego. Najbardziej ucierpiały hotele 4*, gdzie frekwencja spadła o 1,4 punktu procentowego powodując obniżenie wartości RevPAR o 2,4%. Średnie ceny noclegów w hotelach 4* obniżyły się o 0,6%. Hotele 3* i 5* utrzymały stabilną frekwencję (-0,2 punktu procentowego), odnotowując wzrost cen o 1,5%, co dało w wyniku nieznaczny (+1,3%) wzrost wartości RevPAR.

 

Maj był szczególnie niefortunny dla Niemiec, gdzie odnotowano poważne pogorszenie wyników  (RevPAR -14,4%). Było to wynikiem obniżenia frekwencji o 6,6 punktu procentowego oraz spadku średniej ceny noclegu o 6,5%. Nie najlepiej wyglądała sytuacja w krajach sąsiadujących z Niemcami.  W Austrii wartość RevPAR obniżyła się o 3,1% z powodu niższej o 4,2 punktu procentowego frekwencji. W Republice Czeskiej średnia cena noclegu obniżyła się o 6,2% powodując spadek wartości RevPAR o 6,6%.

 

Natomiast Portugalia, Węgry i Grecja uzyskały wzrost wartości RevPAR o ponad 6%. Na Węgrzech i w Portugalii wynik ten uzyskano wyłącznie z powodu wzrostu średnich cen noclegów, odpowiednio o 9,3 i 7,3%. W Grecji zaś o 2,5 punktu procentowego wzrosła frekwencja a średnie ceny noclegów o 5,5%.

 

Francja i Holandia utrzymały średni wzrost wartości RevPAR o 4,3%. Wzrost RevPAR we Francji był niższy od uzyskanego w ubiegłym miesiącu (+ 7,1%). Biorąc jednak pod uwagę wpływ majowych strajków i długich weekendów wynik ten można uznać za zadowalający. Hiszpania odnotowała w maju niższą  o 1,1 punktu procentowego frekwencję, co spowodowało spadek RevPAR o 1,1%. Zjednoczone Królestwo uzyskało nieznaczny wzrost wartości RevPAR (+0,4) dzięki frekwencji wyższej o 1,5 punktu procentowego.

Najlepszy wynik osiągnęła Łotwa, gdzie wzrost RevPAR wniósł 14,8% w wyniku wyższej o 3,6 punktu procentowego frekwencji i podniesieniu średniej ceny noclegu o 9,6%.    

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij