Od 25 maja wszystkich przedsiębiorców obowiązuje nowe prawo - unijne ogólne rozporządzenie o ochronie danych. - Dla hotelarzy RODO oznacza zmiany, m.in. w sposobie przetwarzania i przechowywania danych gości czy konieczność stworzenia nowej karty meldunkowej. Hotelarze dobrze wiedzą, że tylko osoby zajmujące się na co dzień branżą gościnności, rozumieją ich realne potrzeby. Codziennie otrzymujemy w Izbie wiele telefonów i maili z pytaniami dotyczącymi RODO. Jesteśmy cały czas do dyspozycji hotelarzy i służymy im profesjonalną wiedzą. Dlatego też zdecydowaliśmy na realizację nowego cyklu praktycznych warsztatów - mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny i wiceprezes IGHP.
Cykl „RODO w hotelach – pierwsze doświadczenia. Szkolenie praktyczne” obejmuje cztery spotkania. Pierwsze z nich odbędzie się 15 czerwca w Warszawie w hotelu ibis Styles Warszawa City, kolejne odbędą się: 2 lipca we Wrocławiu w ibis Styles Wrocław Centrum, 3 lipca w Krakowie w Hotelu Kossak oraz 4 lipca w Gdańsku w Hampton by Hilton Gdańsk Stare Miasto.
Każde szkolenie składa się z czterech bloków tematycznych. Pierwszy z nich jest poświęcony danym osobowym gości, kolejny ich zabezpieczeniu. Trzeci blok tematów dotyczy współpracy hoteli z organami państwa. Na koniec został przewidziany czas na pytania i case studies.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu to 299 zł netto (+23% VAT) dla członków IGHP, dla pozostałych uczestników koszt 499 zł netto (+23% VAT).
Na szkolenia można zapisać się, pisząc do biura IGHP na adres ighp@ighp.pl lub dzwoniąc pod nr tel. +48 22 251 79 11, + 48 503 044 875,
a także online:
https://rodowarszawa5.konfeo.com/pl/groups
https://rodowroclaw2.konfeo.com/pl/groups
https://rodokrakow5.konfeo.com/pl/groups
https://rodogdansk3.konfeo.com/pl/groups
Ramowy program szkolenia
Blok I „Dane osobowe gości"
- RODO a polska ustawa o ochronie danych osobowych z 2018 r.
- Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych gości i obowiązki informacyjne
- Zbieranie danych osobowych gości przez stronę internetową hotelu
- Serwisy rezerwacyjne a dane osobowe
- Uprawnienia gości związane z przetwarzaniem danych osobowych
- Obsługa gości hotelowych z perspektywy ochrony danych osobowych
Blok II „Zabezpieczenie danych osobowych"
- Obowiązki hotelu związane z zabezpieczeniem danych osobowych
- Wymagania dotyczące procedur przetwarzania danych osobowych w systemach komputerowych
- Zabezpieczenie danych osobowych gromadzonych w archiwach i kartotekach
- Monitoring hotelowy
- Dokumentacja procedur zabezpieczenia danych osobowych
- Dane osobowe pracowników
- Outsorsing usług a dane osobowe
Blok III "Współpraca hoteli z organami państwa"
- Przekazywanie danych osobowych gości hotelowych policji, ABW i innym organom
- Zasady dotyczące przekazywania danych osobowych gości urzędom podatkowym
- Uprawnienia kontrolne GIODO
Blok IV Pytania i case studies.