W lutym 2017 roku wzrosły zarówno średnie ceny noclegów jak i frekwencja. Lepsze wyniki odnotowały hotele wszystkich kategorii. Najlepsze wyniki osiągnęły hotele 4-gwiazdkowe (RevPAR +5,5%). Dobrze wypadły hotele 2- i 3-gwiazdkowe ze wzrostem RevPAR odpowiednio o 4,2% i 4,5%. Średnia cena noclegu w obiektach 5-gwiazdkowych obniżyła się co prawda o 1%, ale dzięki wzrostowi frekwencji o 2,6 punktu procentowego wartość RevPAR podniosła się o 3,4%.
Frekwencja w hotelach w lutym wzrosła we wszystkich krajach. Oznacza to, że dla turystów ponownie atrakcyjne stają się kraje, które ucierpiały w wyniku zeszłorocznych ataków terrorystycznych. Dotyczy to, przede wszystkim Francji i w Belgii, gdzie wzrost frekwencji wyniósł odpowiednio 2,7 i 1,5 punktu procentowego.
Poza Belgią i Luksemburgiem, które uzyskały wyniki na poziomie ubiegłorocznych, wszystkie kraje europejskie uzyskały wzrost wartości RevPAR w stosunku do lutego 2016 r.
Najwyższe wzrosty RevPar odnotowano w Portugalii (+21,8%), Grecji (+17,8%), na Węgrzech (+15,4%), w Holandii (+11,6%) i w Republice Czeskiej (+11,2%). Wzrost wartości RevPAR w Hiszpanii, Polsce i Zjednoczonym Królestwie wyniósł odpowiednio 7,3%, 7,2% i 6,7%. Wzrost wartości RevPAR w Niemczech (+3,9%), we Francji (+3.3%) i w Austrii (+3,1%) także wskazuje na pozytywną dynamikę rozwoju tych rynków.
W Belgii jednak hotelarze wciąż mają trudności z poprawą wyników. Wartość RevPAR obniżyła się nieznacznie (-0,3%) w wyniku obniżenia średniej ceny noclegu o 2,6%, co zostało częściowo zrekompensowane przez wzrost frekwencji o 1,5 punktu procentowego. Francja, Luksemburg i Austria także odnotowały obniżenie średniej ceny noclegu odpowiednio o 1,5%, 1,4% i 0,3%.
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy bieżącego roku hotelarze europejscy uzyskali wzrost wyników o 6,6% w stosunku do lutego 2016 roku. Wynika to ze wzrostu frekwencji o 2,7 punktu procentowego w połączeniu z podniesieniem średniej ceny noclegu o 1,8%. Najwyższy wzrost wartości RevPAR nastąpił w obiektach 4-gwiazdkowych (+7,2%). Trzy kraje odnotowały dwucyfrowe wzrosty wartości RevPAR: Grecja (+18,7%), Portugalia (+18%) i Holandia (+10,2%).
Wszystkie kraje Europy, z wyjątkiem Belgii i Szwajcarii, uzyskały poprawę wyników pierwszych dwóch miesiącach roku. Przyczyną była wysoka frekwencja w połączeniu z podniesieniem średniej ceny noclegu.