Wartość wskaźnika RevPAR wzrosła o 8,5% w porównaniu ze styczniem 2016 r. Wynika to ze wzrostu frekwencji o 3,6 punktu procentowego w połączeniu z niewielkim wzrostem średniej ceny noclegu (+1,7%). Wszystkie kategorie hoteli wykazują poprawę wyników, w tym hotele 5* uzyskały wzrost RevPAR o 7,2% a hotele 3* o 9,5%. Wyraźny wzrost frekwencji jest wynikiem powrotu międzynarodowych turystów, do krajów, które w ostatnich miesiącach odczuły znaczny spadek przyjazdów.Dotyczy to szczególnie Francji i Belgii, która ostatnio uzyskała nieco niższą wartość RevPAR ze względu na niższe ceny usług.We Francji, która w ubiegłym roku odnotowała istotne obniżenie dochodów z turystyki, początek roku 2017 wskazuje na zdecydowanie pozytywne zmiany trendu w hotelarstwie. Hotelarze francuscy nadrabiają zeszłoroczne opóźnienia uzyskując w styczniu 2017 r. wzrost wartości wskaźnika RevPAR o 11.3%.
Większe trudności w odrobieniu zeszłorocznych strat napotyka Belgia, gdzie wartość RevPAR obniżyła się o 3,2% pomimo niewielkiego wzrostu frekwencji o 1,3 punktu procentowego. Niemniej jednak ten niewielki wzrost frekwencji, podobnie jak w ubiegłym miesiącu wskazuje na stopniowe odzyskiwanie zaufania klientów.W styczniu 2017 r. niewielki spadek wartości RevPAR (-1,7%) odnotowały Węgry. Frekwencja w tym kraju wzrosła co prawda o 3,5 punktu procentowego ale średnia cena noclegu obniżyła się o 8%.
Wśród trzech krajów, które osiągnęły najlepsze wyniki w styczniu 2017 r. prowadzi Grecja z najwyższą wartością RevPAR, dzięki wzrostowi frekwencji o 10,4 punktu procentowego. Jest to najwyższy wzrost frekwencji wśród krajów naszego kontynentu.