Konferencja „Prace badawcze w turystyce" - „Turystyka polska wobec kryzysu gospodarczego"

25.05.2009
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

W dniu 21 maja 2009 r. w siedzibie Centralnego Ośrodka Sportu na warszawskim Torwarze odbyła się zorganizowana przez Departament Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki, kolejna już  siódma  konferencja „ Prace badawczych w turystyce". W bieżącym roku uwaga uczestników konferencji była skoncentrowana na „Turystyce polskiej wobec kryzysu gospodarczego."

W konferencji uczestniczyli przedstawiciele wyższych uczelni turystyczno-hotelarskich, przedsiębiorcy i samorząd gospodarczy branży turystycznej i hotelarskiej oraz przedstawiciele instytucji działających w  tym sektorze.
 
W trakcie konferencji dokonano oceny wpływu światowego kryzysu gospodarczego na stan sektora turystyki w Polsce, pokazano negatywny wpływ kryzysu na turystykę przyjazdową , aktywność turystyczną Polaków jak i zatrudnienie w sektorze usług turystycznych. Zastanawiano się  nad możliwościami minimalizacji negatywnych skutków kryzysu, w tym nad metodami świadomego zarządzania kryzysem.
 
Wskazano na istotne znaczenie różnych metod badawczych ruchu turystycznego w Polsce jako niezbędnych instrumentów diagnostyki i aproksymacji zjawisk występujących na rynku turystycznym.
 
Wskazywano różne możliwości działań, które mogą zminimalizować negatywne skutki kryzysu w sektorze turystyki i hotelarstwa w Polsce. Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki S.A wskazał na konkretne działania o charakterze organizacyjnym, promocyjnym i finansowym. Wśród tych pierwszych propozycji należy wspomnieć o celowości  rozpoczęcia prac Międzyresortowego Zespołu ds. Koordynacji Zadań Rządu określonych w dokumencie „Kierunki rozwoju turystyki w Polsce do 2015 roku", konieczności powołania zespołu antykryzysowego o kompetencjach decyzyjnych z  przy Ministrze właściwym ds. turystyki, zwiększenie zakresu współpracy pomiędzy jednostkami administracji państwowej i samorządowej czy poszerzony zakres monitorowania rynku turystycznego i zdecydowanie lepszy przepływ informacji. Niezbędnym wydaje się zwiększenie zakresu współpracy między władzą publiczną a podmiotami gospodarczymi czy ich zrzeszeniami.
 
Należy podjąć dodatkowe działania w zakresie promocji Polski za granicą, szczególnie dodatkowe kampanie promocyjne w latach 2009 - 2010 na rynkach sąsiednich i rynku niemieckim z dodatkowo uruchomionych środków rządowych na poziomie 30-40 mln. zł rocznie.
 
Warto przeciwdziałać skutkom kryzysu w gospodarce turystycznej, gdyż może ona być istotnym motorem wychodzenia z kryzysu gospodarczego i stymulatorem wzrostu zatrudnienia.
 
K.W.

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij