Polacy mają ogromny sentyment do kawy, a rynek ten rośnie z roku na rok. - Starbucks długo czekał na odpowiedni moment, aby wejść do Polski, kraju, w którym kultura kawiarniana została entuzjastycznie przyjęta. Bardzo cieszymy się, że możemy uczestniczyć w dalszym rozwoju kultury picia kawy w Polsce oraz stać się częścią lokalnej społeczności - powiedział Drew O'Malley, dyrektor zarządzający AmRest Coffee. - Będziemy otwierać kolejne lokale tej sieci w Polsce.
Na razie nie podajemy konkretnych liczb, dat i lokalizacji - dodał. Jak przyznał Buck Hendrix, prezydent Starbucks na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę, marka ta kieruje się zasadą - otwieranie jednej kawiarni na raz, w odpowiedniej, prestiżowej lokalizacji. - Wchodzimy do Polski z zamiarem długofalowej obecności, a widzimy w tym kraju duży potencjał rozwoju - powiedział. Debiut Starbucksa w Polsce jest mocno opóźniony. AmRest zapowiadał wcześniej, że pierwsze coffee shopy w naszym kraju powstaną przed końcem 2008 roku. Potem w planach był I kwartał 2009 roku. Ostatecznie w prezentacji dla inwestorów, która przedstawiała plany na bieżący rok podano, że otwarcie nastąpi pomiędzy pierwszym a drugim kwartałem 2009 roku.
W związku ze spekulacjami, AmRest oświadczał, że opóźnienia spowodowane są tym, że jako pierwsza pod uwagę jest brana lokalizacja przy ul. Nowy Świat, w budynku o historycznym znaczeniu i objętym nadzorem konserwatora zabytków, a proces związany z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń jest nieco dłuższy niż zakładały władze AmRestu.
Polskie kawiarnie Starbucks są operowane przez firmę AmRest Coffee sp. z o.o., joint venture utworzone przez Starbucks Coffee International, Inc. (spółkę zależną, której wyłącznym udziałowcem jest Starbucks Coffee Company) oraz AmRest Sp. z o.o. (spółkę zależną, której wyłącznym udziałowcem jest AmRest Holdings SE).
Źródło: Horecanet.pl