Jest to element konsolidacji biznesu turystycznego w Europie Środkowo – Wschodniej przez fundusz EI, który w 70,73% jest właścicielem spółki Novaturas, wiodącego touroperatora w krajach nadbałtyckich. Orbis S.A. koncentrując się na hotelarstwie podjął decyzję o rezygnacji z działalności, która nie jest podstawą biznesu Grupy Kapitałowej. Wartość i warunki transakcji są objęte tajemnicą handlową. Umowa została zawarta 6.01.2010 przez Orbis S.A. oraz spółkę celową Polish Enterprise Fund VI zarządzaną przez Enterprise Investors. Przewiduje ona, że PEF VI kupuje wszystkie (95,08%) udziały PBP Orbis należące do Orbis S.A., a marka Orbis Travel – jedna z wiodących i najbardziej znanych w branży turystycznej pozostaje na rynku.
Umowa wymaga jeszcze zgody UOKiK. „Ta transakcja jest wyrazem koncentracji Grupy Orbis na głównym segmencie działalności, czyli hotelarstwie. Zgodnie ze strategią planujemy dalszy rozwój hoteli ekonomicznych pod markami Etap i Ibis oraz dostosowanie hoteli Orbis do wymogów powszechnie znanych marek Accor. Segment touroperatorów oferuje coraz mniej synergii z naszą siecią hotelową, a jego ujemne wyniki finansowe spotęgowane kryzysem gospodarczym obciążają zyski Grupy, co przyśpieszyło decyzję o sprzedaży. Nowy właściciel posiada szeroką ekspertyzę w tym obszarze i będzie kontynuował działalność turystyczną.
W 2010 roku klienci będą mogli nadal korzystać z oferty wyjazdowej pod marką Orbis Travel, która będzie dzierżawiona przez spółkę od Orbis S.A.” – mówi Jean – Philippe Savoye, Prezes Orbis S.A. „Kupując biuro podróży od Orbis S.A. i inwestując tym samym w markę Orbis Travel kontynuujemy konsolidację biznesu turystycznego w Europie Środkowo – Wschodniej, którą rozpoczęliśmy od nabycia firmy Novaturas. Zamierzamy dokończyć restrukturyzację Orbis Travel rozpoczętą w 2007 roku. Jesteśmy pewni, że dzięki współpracy z Novaturas, biuro będzie w stanie oferować wyjątkowo atrakcyjne usługi dla polskich turystów.
Mocno wierzymy, że firma będąc częścią dużego touroperatora w Europie Środkowej szybko zwiększy swoją efektywność i rentowność dzięki synergiom w zakresie budowy oferty i potencjału zakupowego” – mówi Sebastian Król, Partner w Enterprise Investors.
Źródło TTG