Przetarg, w formie pisemnej, dotyczy sprzedaży 3 100 000 akcji o nominalnej wartości 1 zł każda, stanowiących 100% kapitału zakładowego TPPK. S.A. Regulamin przetargu wyklucza możliwość sprzedaży częściowej pakietu akcji. Cena minimalna zakupu wynosi 2 511 000 zł, co daje wartość 0,81 zł za jedną akcję. Oferty przetargowe składać można od 4 do 18 października br. do godziny 12.00.
Powodem, dla którego Polska Agencja Rozwoju Turystyki zdecydowała się na sprzedaż operatora sieci restauracji, jest dążenie do skoncentrowania swojej działalności biznesowej na szkoleniach i usługach konsultingowych w dziedzinie nowoczesnego podejścia do rozwoju i promocji turystyki. Sieć restauracji, licząca 15 placówek w całej Polsce, obecna jest na rynku gastronomicznym od 10 lat – mówi Andrzej Saja, Prezes PART – Z całą pewnością jest to jeden z naszych najbardziej udanych projektów – dodaje Andrzej Saja.
TPPK S.A. zatrudnia obecnie 95 osób. Średnio na jedną restaurację przypada zatrudnienie w wymiarze 6,5 etatu. Restauracje otwarte są przez cały tydzień, od rana do wieczora – wyjątkiem jest całodobowy lokal na przejściu granicznym w Świecku. Wszystkie restauracje zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie stacji paliw największych koncernów w kraju, tj PKN ORLEN, BP, Statoil oraz Shell. Cztery spośród lokali działających pod szyldem Leśne Runo to restauracje franczyzowe.
Warto zaznaczyć, że lokale Leśne Runo to w zasadzie jedyna sieć przydrożnych restauracji z polską kuchnią, które można spotkać na terenie całego kraju, nie licząc oczywiście sieci fast food. Wyniki finansowe Spółki wskazują, że kryzys ostatnich lat nie wpłynął negatywnie na jej kondycję ekonomiczną. W przeciwieństwie do wielu firm branży gastronomicznej, TPPK SA od 2005 roku realizuje zyski ze swojej działalności.
Szczegółowe warunki przetargu i jego regulamin znaleźć można na stronie internetowej www.part.com.pl, informacje uzyskać można także pod numerem telefonu 22 860 67 79.
Źródło: Polska Agencja Rozwoju Turystyki