Wielka Karta Win wprowadzana jest w hotelach Mercure w Polsce raz w roku. W tegorocznej karcie Grands Vins Mercure tradycyjnie już dominują wina z Francji. Ta wyjątkowa karta to znak rozpoznawczy hoteli Mercure na całym świecie, przygotowywana z niezwykła starannością przez wysokiej klasy specjalistów. We wrześniu jury degustacyjne z ponad 70 win wybrało do polskiej edycji 17. Wśród tych znakomitości są perełki, które w skali Parkera maja ponad 90 punktów.
Karta obowiązuje we wszystkich hotelach tej marki na świecie. Każdego roku w ponad 10 krajach obraduje jury degustacyjne – klienci hoteli, dziennikarze, kelnerzy, Echansons oraz dyrektorzy hoteli Mercure. Grands Vins Mercure stanowi „intuicyjną i przyjazną klasyfikacją win według smaku”, a nie koloru. Nie ma w niej więc podziału na wina białe, czerwone czy różowe, ale na „Świeże i smakowite”, „Lekkie i owocowe”, „Eleganckie i zbalansowane” oraz „Pełne i aromatyczne”.
Karta GVM z roku na rok cieszy się wśród gości hoteli Mercure coraz większa popularnością.
Źródło: Panorama Orbisu 12/299, grudzień 2010