18 stycznia odbyła się konferencja poświęcona kampanii promującej polską turystykę na targach ITB w Berlinie. Szczegóły kampanii i jej założenia przedstawił Rafał Szmytke Prezes POT oraz współtwórca kreacji Tomasz Bagiński ze studia Platige Image.
Biała kostka mieszcząca się na dłoni, jako symbol Polski.
Sympatyczne stwory uśmiechające się do przechodniów na ulicach Berlina. Najnowocześniejsze technologie 3D i spektakularny pokaz filmowy na otwarcie targów ITB. INTRYGUJĄCO I NOWOCZEŚNIE.
- tak będziemy promować w Niemczech polską turystykę.
Polska jest obecna na ITB od wielu lat. W tym roku mamy szczególną rolę. Polska jest Oficjalnym Krajem Partnerskim Targów, co oznacza, że oczy całego świata będą skierowane na nasz kraj. Jest to, więc ogromna szansa na promocję naszego kraju i z tej szansy na pewno skorzystamy - mówi Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Hasło, którym Polska Organizacja Turystyczna będzie promowała Polskę przez najbliższe lata brzmi: MOVE YOUR IMAGINATION.
Celem kampanii jest przedstawienie Polski, jako kraju intrygującego i oryginalnego, mającego unikatowe w skali Europy walory turystyczne kraju, który jest młody duchem, stawia na kreatywność i odważnie stosuje nowoczesne rozwiązania. Chcemy pokazać, że Polska to kraj inspirujący i w dobrym styl - dodaje prezes Rafał Szmytke.
Wizerunek Polski za granicą zmienia się cały czas. Aby nie stracił swojego oryginalnego charakteru, wymaga ciągłej pracy nad atrakcyjnymi środkami wyrazu. Taki właśnie jest cel kampanii w Niemczech: stworzyć wyrazisty i przyciągający wizerunek Polski, jako kraju, który stawia na młodość i kreatywność, charakteryzuje się niezwykłą różnorodnością kulturową i przyrodniczą, korzystając z bardzo nowoczesnych metod promocji.
Wykorzystujemy międzynarodowy charakter Targów ITB, aby powiedzieć wszystkim, że najbliższe dwa lata w Europie należą do Polski. W roku 2011 obejmujemy prezydencję w Unii Europejskiej, w roku 2012 zapraszamy na finały Euro. Jakość naszej turystyki jest tym elementem, który zaważy na atrakcyjności i odbiorze tych obydwu wydarzeń. Chcemy zaprezentować ją jak najlepiej - mówi Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
ITB to największe i najważniejsze światowe spotkanie biznesu turystycznego. Corocznie gromadzi nie tylko reprezentantów światowej branży turystycznej, ale również polityków i dyplomatów. Rangę wydarzenia podkreśla także obecność przedstawicieli mediów i środowisk opiniotwórczych.
Polskie wystąpienie na targach turystycznych ITB’2011 realizowane będzie w ramach projektu Promujmy Polskę Razem, który umożliwia zaproszenie do nieodpłatnego udziału wszystkie regiony Polski.
Źródło: POT