A dzięki wielkoformatowej siatce, która zawiśnie na „Chalkozynie”, mieszkańcy i turyści przebywający w nadmorskim kurorcie dowiedzą się, jak budynek będzie się prezentował po modernizacji.
Nadbałtycki obiekt spółki INTERFERIE przejdzie poważną zmianę wyglądu – elewacja zostanie ocieplona, zmieniona zostanie jej kolorystyka: pojawi się więcej barw kawy z mlekiem, szarości i odcieni chłodnego pomarańczu. Ściany z geometrycznymi wzorami przypominać będą nieco korę drzewa, a główne wejście będzie miało formę wydłużonego, częściowo zabudowanego prostokąta z wyraźnym logo spółki. Oprócz docieplenia przeprowadzone zostaną także remonty balkonów oraz usprawnienia w zakresie instalacji przeciwpożarowej.
Projekt przygotowało szczecińskie Biuro Architektoniczne Makowski&Sołdek, które było zaangażowane także w prace projektowe w innych kołobrzeskich hotelach. Pozwoli to więc zagwarantować spójny, elegancki wygląd tej części promenady. Cała modernizacja w zamierzeniach spółki będzie inwestycją wieloletnią. O tym, jak ostatecznie wyglądać będzie „Chalkozyn”, informować będzie wielkoformatowa siatka, która powieszona zostanie na fasadzie budynku.
Jest już również gotowy zweryfikowany projekt architektoniczny hotelu górskiego „Malachit” w Świeradowie – tu zakres prac obejmuje wzniesienie nowego skrzydła hotelowego, w którym znajdzie się mini aquapark wraz ze strefą relaksacyjną. Architekci zmodyfikowali nieco pierwotną koncepcję: zmniejszyli wysokość nowego budynku i wprowadzili bardziej regularny kąt nachylenia trzech „skrzydeł” (w pierwotnej wersji planowane było jedno wysokie „skrzydło” i dwa mniejsze, nisko rozłożone nad wejściem, teraz będą one zajmować w miarę podobną powierzchnię). Chodziło o uzyskanie w całym obiekcie bardziej spójnego wyglądu i efektu wzajemnego uzupełniania się obu części budynku, uniknięcie zdecydowanego kontrastu nowego skrzydła ze starym. Zmieniono też projekt kolorystyczny – całość utrzymana będzie w tonacji brązów i zgaszonego pomarańczu (pierwotnie dachy miały być granatowe, a elewacja hotelu grafitowoniebieska).
- Ta ostatnia zmiana jest efektem systematycznego wprowadzania przez spółkę Interferie jednolitej kolorystyki w naszych obiektach. Wprawdzie zarządzamy różnymi obiektami, od ośrodków wypoczynkowych po hotele, to jednak wszystkie one wchodzą w skład jednej sieci. Odpowiednia kolorystyka budynków, bazująca na barwach obowiązujących w Systemie Identyfikacji Wizualnej, pozwoli budować spójny wizerunek marki – mówi Adam Milanowski, prezes zarządu spółki INTERFERIE. - Będzie to także ułatwienie dla klientów, którzy dzięki temu łatwiej kojarzyć będą ośrodki Interferii.
pr