Jednym z nich jest oferowanie klientom i organizatorom konferencji pakietów Green Events. Hotele sieci Marriott na terenie Stanów Zjednoczonych wprowadziły „Zielone Spotkania" jako pierwsze i odebrano je na tyle pozytywnie, że postanowiono rozszerzyć akcję na cały świat, zaczynając od Europy. Courtyard by Marriott Warsaw Airport przyłączył się do tej globalnej inicjatywy i dokonał wielu zmian, by konferencja w hotelu była zielona.O tym, czy będzie zielona decyduje sam organizator, mając do wyboru opcję tradycyjną lub ekologiczną. Coraz więcej firm, prowadząc świadomą i odpowiedzialną politykę proekologiczną, pyta o „zielone oferty", nawet jeśli uczestnikom konferencji mało eleganckie wydaje się na przykład zasiadanie do stołu bez obrusa. Wówczas niezbędne jest wyjaśnienie, że obrus trzeba wyprać, zużywając wodę i chemiczne środki piorące.
W ramach pakietu Green Events Courtyard by Marriott Warsaw Airport proponuje między innymi zdrowe owocowo-mleczne przerwy kawowe zamiast ciastek; menu dla wegetarian (opcjonalnie) przygotowane z lokalnych/sezonowych produktów; podawanie napojów w szklanych naczyniach; używanie flipchartów jedynie z ekologicznym papierem FSC (Forest Stewardship Council, certyfikat zrównoważonej gospodarki leśnej) lub zastąpienie ich białymi tablicami; używanie biodegradalnych długopisów, a także sortowanie śmieci na terenie bankietowym. Zadaniem Green Events jest propagowanie proekologicznych zachowań, dlatego hotel zachęca uczestników konferencji do korzystania z komunikacji miejskiej, a samochodom hybrydowym zapewnia bezpłatny parking.
Kierując się społeczną odpowiedzialnością, hotel chroni środowisko także na co dzień, poprzez ograniczenie codziennej wymiany pościeli i ręczników gościom, pozostającym w hotelu dłużej niż jedną dobę (hotel zostawia tę decyzję gościom); zainstalowanie w pokojach hotelowych wodooszczędnych pryszniców i toalet; wprowadzenie programu oszczędzania energii w wolnych pokojach hotelowych, pomieszczeniach służbowych i korytarzach; używanie biodegradalnych środków chemicznych; ograniczanie produkcji śmieci i ich segregacja w biurach i na zapleczu; wymianę tradycyjnych żarówek na energooszczędne; odzyskiwanie surowców wtórnych, itp.
Hotel dołączył także do akcji Godzina dla Ziemi i w dniu 27 marca 2010 o godz. 20.30 zgasły na godzinę iluminacje świetlne na zewnątrz budynku, światło elektryczne w miejcach publicznych (lobby, restauracja i bary) zastąpiło światło świec, a goście byli zachęcani do wyłączenia światła w pokojach hotelowych.
„Robimy i zrobimy wszystko, żeby hotel był zielony przez cały rok" zapewnia Aneta Stępkowska, dyrektor generalny hotelu.
źródło; Courtyard by Marriott Warsaw Airport