Podczas tegorocznych targów IMEX Convention Bureau of Poland przeprowadziło aktywną kampanię wizerunkową Polski. Convention Bureau of Poland POT było gospodarzem stoiska narodowego, na którym ofertę Polski prezentowali również: Katowice Convention Bureau, Warsaw Convention Bureau, Global Wings Meetings & Incentive, Haxel Events & Incentive, Incentive Concept Poland, Mazurkas Travel, Grupa Trip, Pałac Kultury i Nauki (Warszawskie Centrum Kongresowe) oraz sieć hoteli Starwood w Polsce i magazyn MICE Poland.
Na Targach pokazały się m.in. dopiero co otwarte prestiżowe obiekty hotelowe, jak Bella Sky Comwell - o którym pisaliśmy w ubiegłym miesiącu – czyli hotel stworzony z myślą o kobietach! I obiekty stworzone dla przemysłu spotkań, w tym Al Forsan International Sports Resort w Khalifa City na obrzeżach Abu Dhabi), który oferuje też nowoczesną przestrzeń biznesowo-konferencyjną.
Podczas Gali wieńczącej targi wręczono prestiżowe nagrody: 2011 IMEX Green Supplier Gold Award. Pierwsze miejsce przypadło Doubletree Hotel Portland w stanie Oregon w USA, a srebrna wersja wyróżnienia trafiła do Vancouver Convention Center.
Nagrodą honorowane są te obiekty, które w szczególny sposób przestrzegają norm ochrony środowiska, stosując w tym celu odpowiednie strategie i metody działania. Double Tree Hotel Portland dostał ją m.in. za 32 proc. obniżenie zużycia energii w obiekcie, długofalowy, wieloletni plan redukcji dwutlenku węgla oraz zmniejszenia liczby odpadów wysyłanych na składowiska ( z 92 proc. w 2004 r. do 37 proc. w 2010 r.).
Oficjalne raporty IMEX podają, że na tegorocznych targach IMEX zaprezentowało się 3.500 wystawców reprezentujących ponad 150 krajów, z czego 37 wystawców powiększyło swoje stoiska wystawiennicze w porównaniu z rokiem 2010, a 39 po raz pierwszy wzięło udział w targach. IMEX gościł 3900 "Hosted Buyers" reprezentujących ponad 60 różnych rynków, którzy odbyli 57.000 spotkań z wystawcami. 9000 osób uczestniczyło w targach w charakterze odwiedzających. IMEX zaoferował 90 imprez edukacyjnych w celu inspirowania i motywowania pracowników przemysłu spotkań w ich codziennej pracy. 25 polityków z 16 krajów świata spotykało się podczas Forum Polityków, by omówić rzeczywistą wartość biznesową wydarzeń przemysłu spotkań.
ighp za pr