RaportMotorola Solutions 2011 Hospitality Market Barometer pokazuje, że 91 proc. osób podejmujących decyzje w branży HoReCa uświadamia sobie rosnące znaczenie technologii mobilnej i bezprzewodowej, a 78 proc. rozumie wpływ mobilności na konkurencyjność firmy. W rezultacie hotele inwestują w nowe technologie oraz zaawansowane sieci bezprzewodowe, które są w stanie obsłużyć rosnącą ilość danych i zapewnić szybki dostęp klientom i personelowi mobilnemu.
Satysfakcja gości – czynnik ten stanowi podstawowy powód inwestycji w rozwiązania mobilne, podawany przez 76 proc. ankietowanych przedsiębiorstw. Branża HoReCa inwestuje w technologie mobilne – wdrażając rozwiązania, które usprawniają obsługę gości dzięki bezprzewodowej poczcie e-mail, meldowaniu gości/uczestników, przyjmowaniu zamówień/płatności przy stoliku albo sprzedaży biletów. 61 proc. respondentów planuje wdrożyć funkcje wideo, takie jak monitoring, wideokonferencje i transmisje strumieniowe, w obszarach ogólnodostępnych, na przykład w lobby. 58 proc. ankietowanych przedsiębiorstw, które wdrażają dziś technologie mobilne, odnotowuje zwiększoną satysfakcję klientów.
51 proc. respondentów, którzy obecnie wdrażają technologie mobilne i bezprzewodowe wskazuje na większą produktywność i wydajność pracowników, a 55 proc. obserwuje lepsze wyniki sprzedaży.
Kierownicy, ochroniarze i personel obsługujący klienta to podstawowi użytkownicy urządzeń mobilnych i bezprzewodowych w ankietowanych hotelach – spośród nich 71 proc. kierowników używa smartfonów, 52 proc. ochroniarzy – radiotelefonów, 19 proc. sprzedawców biletów korzysta z telefonów Voice-over-IP (VoIP), a 26 procent zarządców obiektów posiada tablety.
Obecnie najpopularniejsze zastosowania radiotelefonów to zarządzanie projektami (51 proc.) i praca zespołowa (41 proc.). Zunifikowana komunikacji oraz zdalne zarządzanie/monitorowanie są najczęściej planowanymi wdrożeniami w 2012 r. Tablety i telefony VoIP to dwa rozwiązania mobilne, które respondenci najczęściej planują wdrażać w 2012 r.
75 proc. ankietowanych przedsiębiorstw zainstalowało już bezprzewodowe sieci lokalne (WLAN) w swoich obiektach. W Ameryce Północnej w około jednej trzeciej tych obiektów są sieci 802.11n, podczas gdy w Europie dominują sieci 802.11b/g. 42 proc. respondentów posiadających sieci WLAN oczekuje, że do końca 2012 r. w pełni zmodernizuje je do standardu 802.11n.
Branża HoReCa w szybkim tempie wdraża technologie mobilne i bezprzewodowe, a przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z korzyści i przewagi konkurencyjnej związanej z ich wykorzystaniem – powiedział Thomas Moore, dyrektor działu Hospitality Industry Solutions, Motorola Solutions.
Motorola Solutions regularnie przeprowadza niezależne badania na rynkach rozwiązań mobilnych. Raport 2011 Hospitality Market Barometer pokazuje trendy i wyzwania związane z mobilnością w branży HoReCa, badając opinie przedsiębiorstw, które inwestują w te rozwiązania.
Sondaż 2011 Hospitality Market Barometer został przeprowadzony w czwartym kwartale 2010 r. 161 uprawnionych respondentów z Ameryki Północnej i Europy wypełniło formularz internetowy na zaproszenie Research Now, niezależnej firmy dostarczającej opinie osób podejmujących decyzje biznesowe i IT.
Respondenci reprezentowali przedsiębiorstwa z sektora usług HoReCa, m.in. hotele, atrakcje turystyczne, kasyna i restauracje. Około 70 proc. reprezentowało firmy średnie i duże, zatrudniające przynajmniej 2000 pracowników. Ponad jedna trzecia uczestników sondażu to firmy o przychodach przekraczających 1 mld dol. Odpowiedzi udzielali dyrektorzy, pracownicy IT i menedżerowie, którzy biorą bezpośredni udział w codziennym wdrażaniu rozwiązań mobilnych.