Obiekt znajduje się w specjalnej bezcłowej strefie miasta, w pobliżu międzynarodowego lotniska. ibis budget Tanger ma 121 pokoi we wprowadzonym dla tej marki stylu cocoon & design, które zaprojektowano z myślą o optymalnym wykorzystaniu przestrzeni, ergonomii oraz komforcie gości.
Wnętrza zaaranżowane zostały w neutralnych kolorach, oświetlone z różnych źródeł światła, co stwarza relaksujący i kameralny klimat. Dodatkowe wyposażenie to m.in. przestronny prysznic z oryginalną armaturą i diodą LED, która zmienia kolor w zależności od temperatury wody oraz telewizor z płaskim ekranem i możliwością podłączenia multimediów. Bezprzewodowy internet jest dostępny we wszystkich pokojach bezpłatnie.
Recepcja oraz sala śniadaniowa są zlokalizowane w otwartej przestrzeni, która stwarza wrażenie nieograniczonych wnętrz, a oświetlenie typu LED, przezroczyste elementy wystroju oraz ergonomiczne meble wzmacniają ten efekt. Na recepcji umieszczono także automaty serwujące gorące i zimne napoje, a także specjalny panel z materiałami dotyczącymi lokalnych atrakcji turystycznych.
Accor stworzył ibis budget, jako element nowej strategii rozwoju marek ekonomicznych, w ramach której ibis staje się marką dominującą – „mega brand” z trzema markami: ibis, ibis Styles and ibis budget.
Jeszcze w grudniu zostały otwarte kolejne hotele: ibis budget Grenoble Sud Seyssins we Francji, ibis budget Leysin w Szwajcarii oraz ibis budget Bonn Süd Königswinter w Niemczech, a do 2015 roku ma ich działać łącznie 600 w 20 krajach. Pod dotychczasową 1-gwiazdkową marką Etap działa 450 hoteli w 10 krajach Europy, w tym osiem w Polsce.