Starwood otworzy 25 nowych hoteli w Europie

03.04.2012
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Sieć Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc poinformowała, iż zamierza otworzyć 25 nowych hoteli w Europie w ciągu najbliższych czterech lat. Firma już intensywnie rozpoczęła rok, otwierając dwa nowe hotele w Europie: hotel W w Paryżu i Le Meridien Hotel w Stambule.

Globalnie, Starwood planuje otworzyć 80 nowych hoteli w 2012 roku, kontynuując ekspansję z 2011 r., kiedy to nastąpił rekordowy wzrost liczby istniejących hoteli -otworzono aż  112 obiektów. Była to największa liczba nowo otwartych hoteli od początku światowego kryzysu gospodarczego.
 
- Nawet na tle niepewności, Starwood i wszystkie należące do firmy dziewięć marek w Europie mają się dobrze i spodziewają się wzrostu w 2012 roku - powiedział Simon Turner, prezes ds. globalnego rozwoju w sieci Starwood. - Europa Środkowa i Wschodnia jest szczególnie atrakcyjnym obszarem naszego wzrostu, przede wszystkim ze względu na nowo powstałe hotele, jak i widoczne możliwości dalszego rozwoju - dodał.
 
Ze wzrostem sieci Starwood w Europie mamy do czynienia przede wszystkim dzięki skupieniu uwagi na kluczowych i szybko rozwijających się rynkach, w tym Rosji, Ukrainy i Turcji. Starwood podwoi swoje portfolio w Rosji i na Ukrainie już w 2014 r., kiedy to otwarte zostaną obiekty w Moskwie, Rostowie nad Donem, Permie i Kijowie. W Turcji, Starwood rozwija się agresywnie, planując otwarcie czterech nowych obiektów w ciągu trzech lat, łącznie z ostatnim debiutem Le Méridien Istanbul Etiler. Dzięki temu sieć Starwood zarządzać będzie aż 10 hotelami różnych marek w całej Turcji.
 
W ciągu zaledwie czterech lat, w sieci Starwood o 75 procent wzrosła liczba pokoi w segmencie luksusowym. Biorąc pod uwagę rok 2012 aż 60 procent nowych hoteli Starwood znajdować się będzie w segmencie luksusowym.
 
W Europie, Starwood kontynuuje ekspansję swojej marki hoteli W. Po wprowadzeniu na rynek europejski W Hotels, zaledwie cztery lata temu, Starwood zdążył już otworzyć hotele w Londynie, Barcelonie, Sankt Petersburgu, Stambule, a ostatnio w Paryżu, gdzie postał obiekt W Paris - Opéra. W przyszłym roku firma otworzy dwa dodatkowe hotele W w Europie, W Milan oraz pierwszy ośrodek narciarski marki W, W Verbier Retreat & Spa w Szwajcarii.
 
Starwood dokonuje także znacznych inwestycji w celu zwiększenia swojego dotychczasowego portfolio w segmencie luksusowym. Spółka zainwestowała ponad 100 milionów dolarów, aby wyremontować niektóre z jej najbardziej znanych hoteli Luxury Collection, w tym Grand Hotel we Florencji, który ponownie otwarty został w ubiegłym roku jako St. Regis Hotel, a także Hotel Alfonso XIII w Sewilli, Hotel Maria Cristina w San Sebastian i Hotel Gritti Palace w Wenecji.
 
Wzmocnienie marki Sheraton w dalszym ciągu postępuje, a inwestycja w kwocie 6 miliardów dolarów wykorzystywana jest na budowę nowych obiektów marki Sheraton oraz remont istniejących już obiektów. W Europie kapitalny remont przechodzi hotel Sheraton Edinburgh, brytyjski hotel flagowy marki Sheraton.
 
- Starwood rośnie agresywnie na rynkach europejskich, zarówno na zasadzie kontraktów operatorskich, jaki i franszyzie. Istnieje duży potencjał w niezależnych hotelach, które dojrzały do bycia obiektami markowymi, a my chcemy zdobyć jak najwięcej z nich i możliwie sprawiedliwie podzielić je między nasze dziewięć marek. Najnowsze przejęcie hotelu Sheraton Baku w Azerbejdżanie, Four Points by Sheraton w Barcelonie oraz zbliżający się re-branding hotelu Sheraton Madrid Mirasierra Hotel & Spa są świadectwem tej strategii - powiedział Roeland Vos, prezes Starwood Hotels & Resorts na Europę, Afrykę i Bliski Wschód.
 
Starwood kontynuuje także ekspansję swoich hoteli klasy średniej. Ponad 25 proc. planu globalnego rozwoju firmy opiera się na hotelach klasy średniej, a sieć Starwood w tym roku dokona otwarcia 250-ego hotelu w tym segmencie. Starwood dostrzega ogromny potencjał wzrostu dla marek Four Points by Sheraton i marki Aloft w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem zapotrzebowania pochodzącego z Niemiec, krajów Beneluksu, Wielkiej Brytanii i Rosji.
 
- Widzimy ogromne możliwości dla rozwoju naszych marek Four Points by Sheraton i Aloft, szczególnie w bardziej rozwiniętych rynkach, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na przystępne cenowo, innowacyjne marki hotelowe. W najbliższych latach planujemy rozwój tych marek w całej Europie, z partnerami, którzy mają na swoim koncie sukces i szukają nowych wyzwań biznesowych - powiedział Bart Carnahan, Wiceprezes ds. przejęć i rozwoju Starwood Hotels & Resorts na Europę, Afrykę i Bliski Wschód.
 
Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. jest jedną z wiodących sieci hotelowych na świecie. Posiada 1090 obiektów w ponad 100 krajach i zatrudnia 154 tys. pracowników  w swoich i zarządzanych obiektach. Starwood Hotels jest właścicielem, operatorem i franczyzodawcą hoteli, resortów i rezydencji o poniższych międzynarodowych markach: St. Regis, The Luxury Collection, W, Westin, Le Meridien, Sheraton, Four Points by Sheraton, Aloft i ElementSM. Firma stworzyła wiodący program lojalnościowy na rynku - Starwood Preferred Guest (SPG), który umożliwia jej uczestnikom wymieniać punkty na pobyty hotelowe, podwyższenie kategorii pobytu lub bilety lotnicze bez ograniczeń co do daty wylotów.
 

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij