Globalnie, Starwood planuje otworzyć 80 nowych hoteli w 2012 roku, kontynuując ekspansję z 2011 r., kiedy to nastąpił rekordowy wzrost liczby istniejących hoteli -otworzono aż 112 obiektów. Była to największa liczba nowo otwartych hoteli od początku światowego kryzysu gospodarczego.
- Nawet na tle niepewności, Starwood i wszystkie należące do firmy dziewięć marek w Europie mają się dobrze i spodziewają się wzrostu w 2012 roku - powiedział Simon Turner, prezes ds. globalnego rozwoju w sieci Starwood. - Europa Środkowa i Wschodnia jest szczególnie atrakcyjnym obszarem naszego wzrostu, przede wszystkim ze względu na nowo powstałe hotele, jak i widoczne możliwości dalszego rozwoju - dodał.
Ze wzrostem sieci Starwood w Europie mamy do czynienia przede wszystkim dzięki skupieniu uwagi na kluczowych i szybko rozwijających się rynkach, w tym Rosji, Ukrainy i Turcji. Starwood podwoi swoje portfolio w Rosji i na Ukrainie już w 2014 r., kiedy to otwarte zostaną obiekty w Moskwie, Rostowie nad Donem, Permie i Kijowie. W Turcji, Starwood rozwija się agresywnie, planując otwarcie czterech nowych obiektów w ciągu trzech lat, łącznie z ostatnim debiutem Le Méridien Istanbul Etiler. Dzięki temu sieć Starwood zarządzać będzie aż 10 hotelami różnych marek w całej Turcji.
W ciągu zaledwie czterech lat, w sieci Starwood o 75 procent wzrosła liczba pokoi w segmencie luksusowym. Biorąc pod uwagę rok 2012 aż 60 procent nowych hoteli Starwood znajdować się będzie w segmencie luksusowym.
W Europie, Starwood kontynuuje ekspansję swojej marki hoteli W. Po wprowadzeniu na rynek europejski W Hotels, zaledwie cztery lata temu, Starwood zdążył już otworzyć hotele w Londynie, Barcelonie, Sankt Petersburgu, Stambule, a ostatnio w Paryżu, gdzie postał obiekt W Paris - Opéra. W przyszłym roku firma otworzy dwa dodatkowe hotele W w Europie, W Milan oraz pierwszy ośrodek narciarski marki W, W Verbier Retreat & Spa w Szwajcarii.
Starwood dokonuje także znacznych inwestycji w celu zwiększenia swojego dotychczasowego portfolio w segmencie luksusowym. Spółka zainwestowała ponad 100 milionów dolarów, aby wyremontować niektóre z jej najbardziej znanych hoteli Luxury Collection, w tym Grand Hotel we Florencji, który ponownie otwarty został w ubiegłym roku jako St. Regis Hotel, a także Hotel Alfonso XIII w Sewilli, Hotel Maria Cristina w San Sebastian i Hotel Gritti Palace w Wenecji.
Wzmocnienie marki Sheraton w dalszym ciągu postępuje, a inwestycja w kwocie 6 miliardów dolarów wykorzystywana jest na budowę nowych obiektów marki Sheraton oraz remont istniejących już obiektów. W Europie kapitalny remont przechodzi hotel Sheraton Edinburgh, brytyjski hotel flagowy marki Sheraton.
- Starwood rośnie agresywnie na rynkach europejskich, zarówno na zasadzie kontraktów operatorskich, jaki i franszyzie. Istnieje duży potencjał w niezależnych hotelach, które dojrzały do bycia obiektami markowymi, a my chcemy zdobyć jak najwięcej z nich i możliwie sprawiedliwie podzielić je między nasze dziewięć marek. Najnowsze przejęcie hotelu Sheraton Baku w Azerbejdżanie, Four Points by Sheraton w Barcelonie oraz zbliżający się re-branding hotelu Sheraton Madrid Mirasierra Hotel & Spa są świadectwem tej strategii - powiedział Roeland Vos, prezes Starwood Hotels & Resorts na Europę, Afrykę i Bliski Wschód.
Starwood kontynuuje także ekspansję swoich hoteli klasy średniej. Ponad 25 proc. planu globalnego rozwoju firmy opiera się na hotelach klasy średniej, a sieć Starwood w tym roku dokona otwarcia 250-ego hotelu w tym segmencie. Starwood dostrzega ogromny potencjał wzrostu dla marek Four Points by Sheraton i marki Aloft w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem zapotrzebowania pochodzącego z Niemiec, krajów Beneluksu, Wielkiej Brytanii i Rosji.
- Widzimy ogromne możliwości dla rozwoju naszych marek Four Points by Sheraton i Aloft, szczególnie w bardziej rozwiniętych rynkach, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na przystępne cenowo, innowacyjne marki hotelowe. W najbliższych latach planujemy rozwój tych marek w całej Europie, z partnerami, którzy mają na swoim koncie sukces i szukają nowych wyzwań biznesowych - powiedział Bart Carnahan, Wiceprezes ds. przejęć i rozwoju Starwood Hotels & Resorts na Europę, Afrykę i Bliski Wschód.
Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. jest jedną z wiodących sieci hotelowych na świecie. Posiada 1090 obiektów w ponad 100 krajach i zatrudnia 154 tys. pracowników w swoich i zarządzanych obiektach. Starwood Hotels jest właścicielem, operatorem i franczyzodawcą hoteli, resortów i rezydencji o poniższych międzynarodowych markach: St. Regis, The Luxury Collection, W, Westin, Le Meridien, Sheraton, Four Points by Sheraton, Aloft i ElementSM. Firma stworzyła wiodący program lojalnościowy na rynku - Starwood Preferred Guest (SPG), który umożliwia jej uczestnikom wymieniać punkty na pobyty hotelowe, podwyższenie kategorii pobytu lub bilety lotnicze bez ograniczeń co do daty wylotów.