Uwagę zwiedzających: właścicieli hoteli, projektantów, osób zawodowo związanych z branżą hotelarską, zwróciły jakość i nowoczesne wzornictwo mebli hotelowych, oświetlenia i innych elementów wyposażenia obiektów, które w sposób istotny wpływają na nadanie wnętrzom hotelowym właściwego wyglądu i ciepłego klimatu. Proponowane hotelom nowoczesne technologie informatyczne ułatwiają z kolei efektywne zarządzanie obiektem hotelowym i podnoszenie jakości świadczonych usług.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego na stoisku wystawienniczym dystrybuowała materiały promocyjno - reklamowe swoich członków jak również udzielała informacji na temat działalności na rzecz środowiska hotelowo - gastronomicznego.Była to również dobra okazja do monitorowania zjawisk i problemów , które zdaniem hotelarzy i przedsiębiorców z branży gościnnej znacznie utrudniają bieżącą działalność gospodarczą , hamują inwestycje i ograniczają rozwój sektora.
W ramach współpracy merytorycznej z MTPolska, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zorganizowała w pierwszym dniu targów 3 seminaria dla hotelarzy i restauratorów, które poprowadzili eksperci z renomowanych firm międzynarodowych działających na globalnym rynku hotelowo - gastronomicznym.
Duża liczba uczestniczących w seminariach osób potwierdziła olbrzymie zainteresowanie środowiska hotelarskiego sprawami podatkowymi w tym problemami z naliczaniem i rozliczaniem podatku VAT , stosowaniem derogacji, optymalizacją kosztów działalności operacyjnej.
Podobnie wielkim zainteresowaniem cieszyło się seminarium na temat jak od podstaw zbudować hotel, optymalizując koszty i ograniczając ryzyko inwestycyjne. Bogate doświadczenia francuskiej firmy RD bud m. innymi budującej hotele okazały się bardzo wartościowe dla wielu inwestorów pragnących zbudować hotel.
Kolejne seminarium poświęcone było zarządzaniu kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwach hotelowych. Właściwe zarządzanie tym najważniejszym zasobem ma ogromny wpływ na funkcjonowanie hotelu i jakość świadczonych usług. Sukces hotelu wprost zależy od kompetencji i jakości pracy właściwie motywowanych pracowników.
Mimo mniejszej liczby wystawców i odwiedzających niż w poprzednim roku, targi te stworzyły okazję przedstawicielom Izby do nawiązania nowych kontaktów, wymiany poglądów i opinii z przedstawicielami branży, wskazania problemów nurtujących środowisko hotelarsko-gastronomiczne. Efektem tych spotkań będzie podejmowanie przez Izbę nowych działań na rzecz przemysłu gościnnego w naszym kraju.
K.W.