W pierwszym dniu targów Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zorganizowała dwa bezpłatne seminaria dla hotelarzy.
Pierwsze zorganizowane wspólnie z renomowaną międzynarodową firmą doradczą Horwath HTL i TPA poświęcone było wybranym rozwiązaniom optymalizacji podatkowej dotyczącej funkcjonowania biznesu hotelowego w Polsce oraz omówieniu przewodnika biznesowo-podatkowego dla inwestorów hotelowych – Hotel Guidebook, stworzonego przez ekspertów branży hotelarskiej .Przewodnik ten powstał w oparciu o międzynarodowe doświadczenia w doradztwie dla rynku hotelarskiego, kontaktach z inwestorami i hotelarzami z całej Europy, przedstawicielami instytucji finansowych przy współpracy m.in. Izbą Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego .
W Hotel Guidebook podkreślono zarówno logikę działań na rynku hotelowym a także zawarto podpowiedzi, jakie kolejne kroki należy podjąć na poszczególnych etapach inwestycji hotelowej, aby jak najbardziej zminimalizować ryzyko inwestora. Są tam również gotowe do wdrożenia rozwiązania, np. w zakresie optymalizacji podatkowej. Wszyscy uczestnicy seminarium otrzymali bezpłatnie po egzemplarzu tego nowatorskiego i wyjątkowo przydatnego dla przedsiębiorców hotelowych wydawnictwa.
Drugie seminarium dotyczyło stanu przygotowań do UEFA EURO2012™ ze szczególnym uwzględnieniem branży hotelarskiej, doświadczeniom hoteli w RPA z turnieju finałowego FIFA World Cup 2010 a także praktycznym informacjom na temat szans na biznesowy udział w tym wydarzeniu hoteli zlokalizowanych również poza miastami ,gospodarzami mistrzostw. To bardzo interesujące i przydatne spotkanie prowadził krajowy koordynator do spraw hotelowych w Spółce PL 2012 odpowiedzialnej za przygotowania do Euro 2012.
Bardzo ucieszył organizatorów seminariów bardzo liczny udział hotelarzy w tych spotkaniach. Co potwierdzałoby aktualność zaproponowanej przez Izbę tematyki spotkań.
Podobnie dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko informacyjne Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego na targach WorldHotel 2010, na którym prezentowano materiały informacyjne na temat działalności naszej Izby , możliwości włączenia się do działalności Izby na rzecz środowiska hotelarskiego przez podmioty niezrzeszone bądź możliwości uzyskania członkostwa w naszej organizacji.
Na stoisku prezentowane również były materiały promocyjno - reklamowe naszych członków.
Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentacja naszego nowego portalu internetowego Izby, jego zawartości i możliwości jego wykorzystania do promocji i reklamy zarówno naszych Członków, jak i firm działających na rzecz sektora HORECA.