Jedną z miar standardu hotelu czy restauracji jest liczba gwiazdek lub zdobyte certyfikacje branżowe. W praktyce najwyższym wyróżnieniem dla biznesu hotelowego pozostaje uznanie gości, których opinie uchodzą za najbardziej wiarygodną i inspirującą ocenę jakości świadczonych usług, a przez to są skuteczną dźwignią ich promocji i sprzedaży.
Celem Projektu Złoty Standard w Obsłudze Klienta jest wdrażanie innowacji i dyfuzji dobrych praktyk w hotelarstwie i gastronomii poprzez audyt oraz doradztwo i certyfikację jakości świadczonych usług potwierdzającą wysoki standard obsługi klienta. Projekt ma za zadanie podniesienie świadomości menedżerów w branży hotelarskiej poprzez budowanie i prezentowanie bazy najlepszych praktyk branżowych.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jako patron merytoryczny wspiera projektzachęcający małe i średnie przedsiębiorstwa hotelowe w Polsce do wdrażania innowacji i promocji dobrych praktyk. Realizowany projekt powinien przyczynić się do dynamiczniejszego rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw hotelowych oraz wzrostu poziomu świadczonych usług.
Podczas konferencji Dyrektor Generalny IGHP Krzysztof Wojtkiewicz przedstawił prezentację dotyczącą kluczowych punktów oceny hotelu okiem klienta oraz znaczenia kategoryzacji, certyfikacjii polityki jakości grup i łańcuchów hotelowych dla biznesu hotelarskiego.
Projekt „Złoty Standard w Obsłudze Klienta” realizuje założenia Narodowej Strategii Spójności oraz Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i uzyskał współfinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Projekt przewiduje - do końca 2012 roku – przeprowadzenie audytów i udzielanie wsparcia doradczego co najmniej 250 obiektom hotelarskim w Polsce. Usługi doradcze, współfinansowane w 100 procentach ze środków PO IG, będą dla beneficjentów bezpłatne.
Zachęcamy hotelarzy do udziału w tym projekcie.