Udział w niej wzięło ponad 70 przedstawicieli zagranicznych biur podróży i organizacji turystycznych z 22 krajów oraz ponad 80 organizatorów polskiej turystyki. W sumie odbyło się około 2500 spotkań. Satysfakcja uczestników spowodowała, że już ruszyły przygotowania do kolejnej edycji workshopu.
W związku z tym, w warszawskiej restauracji Green Patio należącej do Wars S.A. odbyło się zorganizowane przez Polską Organizację Turystyczną i Polskie Konsorcjum Turystyki Przyjazdowej spotkanie, w którym udział wzięli organizatorzy ubiegłorocznego workshopu turystki przyjazdowej - Meet Poland.
Celem spotkania było m.in. oficjalne podziękowanie osobom, które przyczyniły się do sukcesu minionej edycji oraz podsumowanie wyników workshopu.
Z rąk Prezesa POT Rafała Szmytke i Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego PKTP - Andrzeja Szymańskiego podziękowania przyjęli:
• Izabela Stelmańska – zastępca Dyrektora Departamentu Kultury Promocji i Turystyki Urzędu Marszłkowskiego
• Marzena Sarzyniak – POT - Departament Instrumentów Marketingowych
• Sławomir Noszczak – PLL „LOT”
• Zbigniew Frączyk – Dyrektor ROT Ziemi Łódzkiej
• Jan Błoński – Prezes Zarządu „OST GROMADA”
• Jacek Kołodziejak – Dyrektor hotelu „Dom Chłopa”
• Wiesław Piegat – Dyrektor Warszawskiej Izby Turystyki
• Andrzej Hulewicz – Prezes Zarządu Mazurkas Travel
Przy poczęstunku w postaci specjalności restauracji – włoskiej piady (uznanej za najstarszy chleb świata), uzgodniono szczegóły dalszej wspólnej pracy przy tegorocznym workshopie.
Publiczno-prywatna współpraca przy realizacji tego typu przedsięwzięcia sprawdziła się. Pozwoliło to na transparentne zaangażowanie Polskiej Organizacji Turystycznej i bezpośrednie pokrycie kosztów zaproszenia zagranicznych gości. Polskie Konsorcjum Turystyki Przyjazdowej natomiast, dzięki temu wsparciu, mogło wyznaczyć niskie opłaty za udział w wrokshopie. Wpływy te pokryły wszystkie koszty organizacyjne. Zaoszczędzone środki (ok. 10 tys. zł) przeznaczono na kolejną edycję workshopu.
Meet Poland 2011 obędzie się w dniach 29-30 września. Formuła workshopu zostanie wzbogacona o możliwość promocji regionów. Biorąc pod uwagę fakt, że w tym roku chęć udziału wyraziło już wielu kupujących z różnych zakątków świata, a PLL „LOT” zadeklarowało się zaprosić najlepszych touroperatorów z rynków, do których ma połączenia lotnicze, możemy się spodziewać dużej skuteczności takiej promocji.
Polskie Konsorcjum Turystyki Przyjazdowej, w skład którego wchodzą: Forum Turystyki Przyjazdowej, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polska Izba Turystyki Oddział Mazowiecki, Stowarzyszenie Zarządców Obiektów Rekreacyjno-Turystycznych, TTG Event i Warszawska Izba Turystyki proponuje kolejną inicjatywę wspierającą komercjalizacje ofert turystyki przyjazdowej. Jest nią wydanie pierwszego w Polsce Sales Manual dla zagranicznych touroperatorów oraz zorganizowanie, wspólne z Ukrainą, study tour przed Euro 2012.
Gospodarz spotkania - WARS S.A. (najbardziej znany z oferty gastronomicznej w pociągach, jest jednym z największych operatorów hotelowych na kółkach i posiada codziennie do dyspozycji 1600 łóżek), reprezentowany na spotkaniu przez Prezesa Krzysztofa Supę i dyr. marketingu - Andrzeja Buczkowskiego, w celu wsparcia promocji polskiej turystyki już od kwietnia prowadzi wśród pasażerów wagonów sypialnych, dystrybucję specjalnych wydań promocyjnych TTG Poland. Warto dodać, że Wars obsługuje miesięcznie ok. 40 tys. osób w wagonach sypialnych i są to najczęściej klienci biznesowi.