Podczas spotkania przedstawiono założenia i szczegóły realizacji projektu, zwracając uwagę na powiązane z nim zagadnienia kategoryzacji, certyfikacji, marketingu i komunikacji w praktyce placówek hotelowych. Na program konferencji złożyły się następujące wystąpienia:
- Wprowadzenie - Regina Berdy, Paweł Sikora, biuro projektu „Złoty Standard”.
- Projekcja felietonu filmowego „Złoty Standard w Obsłudze Klienta”.
- Budowanie marki hotelu - rola opinii klientów - Paweł Rytel, StayPoland.com.
- Kluczowe punkty oceny hotelu okiem klienta - istniejące certyfikacje a potrzeby biznesu hotelarskiego - Krzysztof Wojtkiewicz, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
- Zarządzanie gościnnością usługową a standaryzacja usług hotelowych - Maja Radecka, Polska Akademia Gościnności.
- Marketing terytorialny w Internecie - Magdalena Krawczyk, IP:tourism.
- „Złoty Standard”: co to jest, do kogo projekt jest kierowany, jak zgłosić udział i uzyskać wsparcie - Regina Berdy, biuro projektu „Złoty Standard”.