72 ZGROMADZENIE OGÓLNE HOTREC, BRATYSŁAWA, 27-29 KWIETNIA 2016

13.05.2016
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Gospodarzem 72 Zgromadzenia Ogólnego HOTREC było Słowackie Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji. Obrady odbywały się w hotelu Double Tree by Hilton w Bratysławie.

Pierwszy dzień konferencji poświęcony był spotkaniom roboczym Komitetu Wykonawczego HOTREC oraz grupy przedstawicieli 16 stowarzyszeń hotelarskich krajów stosujących europejski system kategoryzacji Hotelstars Union.
 
Zasadnicza część obrad Zgromadzenia odbywała się w czwartek 28 kwietnia. Przewodnicząca HOTREC Susanne Kraus-Winkler oraz Sekretarz Generalny Christian de Barrin przedstawili sprawozdanie z działalności organizacji.
 
Następne punkty programu obejmowały sprawy organizacyjne takie jak zatwierdzenie bilansu za rok 2015, ponowne przyjęcie Bułgarskiego Zrzeszenia Hoteli i Restauracji w poczet członków organizacji oraz decyzję o zwiększeniu liczby członków Komitetu Wykonawczego HOTREC z 9 do 11.
 
Dalsza część sesji poświęcona była prezentacjom i dyskusji na temat realizacji merytorycznych zadań organizacji. Przedstawiono tu raporty grup roboczych zajmujących się sprawami zrównoważonego rozwoju i globalnych systemów rezerwacyjnych. Wyniki badania funkcjonowania portali rezerwacyjnych prowadzonego wśród członków HOTREC przedstawione zostaną w czerwcu 2016r. Opracowane przez HOTREC standardy dobrych praktyk internetowej sprzedaży usług hotelarskich będą włączone do rekomendacji Komisji Europejskiej, której ogłoszenie oczekiwane jest w końcu maja. Niezależnie od tego przewidywane jest przeprowadzenie pod auspicjami Komisji Europejskiej oceny sytuacji rynku internetowych biur podróży w 12 krajach Unii.
 
Omówiono działania organizacji w zakresie monitorowania legislacji Komisji Europejskiej w sprawach podatków, ochrony danych i ograniczenia opłat w transakcjach przy użyciu kart płatniczych (interchange fees). Przedstawiono informacje na temat działalności Komisji Dialogu Społecznego HOTREC, która zajmuje się między innymi, współpracą ze związkami zawodowymi działającymi w branży hotelarskiej i gastronomicznej.
 
Ostatni dzień obrad poświęcony był warsztatom związanym z problematyką konkurencji z nielicencjonowaną bazą noclegową i gastronomiczną (sharing economy). W tej sprawie przedstawiono tekst wspólnego stanowiska HOTREC i EFFAT, europejskiej federacji zrzeszającej związki zawodowe pracowników gastronomii i branży turystycznej.
 
W obradach uczestniczyła delegacja IGHP w składzie: prezes Zarządu Izby Ireneusz Węgłowski oraz wiceprezes Julian Bystrzanowski.

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij