Wskaźnik RevPAR pozostaje stabilny bez zmiany w stosunku do wartości z czerwca ubiegłego roku. Frekwencja była nieco niższa niż w maju (-0,9%) i wynosiła 77,6%. Średnia cena noclegu wzrosła o 1,2%. Podobnie jak w maju w hotelach 5* wartość wskaźnika RevPAR obniżyła się o 7% ze względu na niższą o 4% frekwencję oraz spadek średniej ceny o 1,9%. W pozostałych kategoriach hoteli wyniki ogólnie poprawiły się, przy czym najlepsze wyniki osiągnęły hotele 3* z poprawą wskaźnika RevPAR o 3,4%.
Różnice wyników pomiędzy rynkami krajowymi nadal się pogłębiają. Rynek hiszpański kontynuuje tendencję wzrostu osiągając w tym miesiącu najlepsze wyniki wskaźnika RevPAR (+17,8%). Polska i Portugalia osiągają podobne sukcesy ze wzrostem RevPAR odpowiednio o 15,7% i 10,3%.
Największy spadek wyników wykazują Belgia i Włochy, gdzie obniżenie wartości wskaźnika RevPAR w stosunku do maja ubiegłego roku wyniosło odpowiednio 23% i 12,9%. Ten trend w przypadku Belgii jest prawdopodobnie nadal powodowany obawami turystów w związku z atakami terrorystów w marcu. Frekwencja w belgijskich hotelach spadła o 14,7% wynosząc w maju 69,9%. We Włoszech natomiast obniżenie wskaźników w stosunku do czerwca 2015 roku to wynik organizowanych w tym okresie ubiegłego roku wielkich imprez takich jak Targi Światowe w Mediolanie i Biennale w Wenecji.
We Francji Euro 2016 nie spowodowało wyraźnej poprawy wyników, daje się jednak zauważyć trend w kierunku stabilizacji z nieznacznym spadkiem wartości RevPAR o 1,3%. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku największy spadek wyników nastąpił w Belgii, we Włoszech i we Francji. W tym okresie największy spadek RevPAR odnotowano w Belgii (-12,7%), we Francji ((-3,6%) i we Włoszech (-2,6%). Na drugim końcu spectrum zachęcające wyniki osiągnęły Portugalia (+8,4%), Polska (+9,8%), Węgry (+8,3%) oraz Holandia (+9,4%). Zjednoczone Królestwo (+1,3%) i Grecja to jedyne kraje o stosunkowo stabilnych wynikach. Czas pokaże czy Brexit wpłynie na wyniki ekonomiczne brytyjskich hoteli w najbliższych miesiącach.
Od początku roku hotelarstwo europejskie uzyskało niewielki wzrost wskaźnika RevPAR (+1,2%) przy nie zmienionym poziomie frekwencji i wzroście średniej ceny pokoju o 1,2%. Ogólnie w większości krajów Europy widzi się umiarkowanie pozytywny trend, przy czym słabsze wyniki niektórych krajów są kompensowane przez wzrost wyników większości partnerów.