HOTELE W EUROPIE LIPIEC 2016, RAPORT MKG HOSPITALITY

30.08.2016
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Różnice wyników ekonomicznych branży hotelarskiej w Europie nadal się pogłębiają. Ogólnie na całym kontynencie zauważa się niewielki wzrost wyników głównie dzięki sytuacji na Półwyspie Iberyjskim, w Polsce i w Grecji.

Wartość wskaźnika RevPAR w Europie wykazała niewielki wzrost (+1,5%) w stosunku do lipca 2015 roku. Frekwencja jednak obniżyła się o 1%, zatem wzrost RevPAR wynika z podniesienia średniej ceny pokoju o 2,8%. W odróżnieniu od ubiegłego miesiąca prawie wszystkie kategorie hoteli odnotowały wzrost wskaźnika RevPAR głównie dzięki podniesieniu średniej ceny pokoju, ponieważ frekwencja, poza hotelami 2*, ogólnie obniżyła się. Wyraźny spadek wartości RevPAR (-6,4%) odnotowały jedynie hotele 5* na skutek spadku frekwencji o 4,5%.
 
W lipcu nadal pogłębiają się różnice w wynikach ekonomicznych hoteli krajów Europy. W sezonie letnim niektóre rynki osiągnęły szczególnie dobre wyniki. Należą do nich: Polska ze wzrostem wskaźnika RevPAR o 22,2%, Hiszpania i Grecja, gdzie w obu przypadkach wzrost tego wskaźnika wyniósł 17,4% i Portugalia ze wzrostem o 10,5%. Na Półwyspie Iberyjskim i w Grecji wzrost liczby przyjazdów wynika zarówno z poprawiającej się sytuacji gospodarczej tych regionów jak i przejęcia pewnej ilości turystów z krajów śródziemnomorskich będących niedawno celami ataków terrorystycznych (Turcja, Riwiera Francuska, Egipt, kraje Magrebu...) Włochy nadal wykazują niewielki spadek wartości RevPAR w stosunku do lata ubiegłego roku, kiedy to ilość turystów wzrosła dzięki organizacji Targów w Mediolanie i weneckiego Biennale. Nie odnotowano dramatycznych skutków Brexit dla hotelarzy brytyjskich. Wartość wskaźnika RevPAR wzrosła o 6,6% pomimo znacznego spadku kursu funta w ostatnich tygodniach. Wartość RevPAR w Niemczech wykazuje w lipcu niewielką tendencję wzrostową (+0,9%), podczas gdy od początku roku wskaźnik ten wzrósł o 4,5%.
 
W Belgii wartość RevPAR w stosunku do lipca 2015 obniżyła się o 15,8% z powodu spadku frekwencji o 10,9%. Wynik ten wskazuje na niewielką poprawę w stosunku do ubiegłego miesiąca, w którym spadek RevPAR wyniósł -22,7%. We Francji także odnotowano spadek RevPAR o 5,4%. W obu krajach obawa przed atakami terrorystycznymi nadal wpływa na zmniejszenie ilości przyjazdów. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku jedynie Francja (-4,1%) i Belgia (-13%) odnotowały spadek wartości RevPAR. Przyczyną było poczucie braku bezpieczeństwa turystów ze względu na ataki terrorystów w ostatnich miesiącach. Natomiast Hiszpania i Polska uzyskały dwucyfrowe wzrosty RevPAR odpowiednio o 15% i 11,8%. Także Holandia i Portugalia osiągnęły w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy dobre wyniki +9,1% i +8,4%.
 
Ogólnie w skali kontynentu rynek hotelarski zachowuje stabilność w zakresie frekwencji i średnich cen noclegów osiągając w okresie od stycznia do lipca niewielki wzrost RevPAR o 0,9%.

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij