HOTELE W EUROPIE LISTOPAD 2016, RAPORT MKG HOSPITALITY

04.01.2017
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

W porównaniu do listopada ubiegłego roku hotele europejskie poprawiły swoje wyniki.
Poprawę tę widać zarówno w poziomie frekwencji jak i we wzroście średnich cen noclegów. Ten pozytywny trend w końcu roku wynika częściowo z porównania z niekorzystnymi wynikami roku 2015.

Hotele naszego kontynentu odnotowały wzrost wartości RevPAR o 4,5% dzięki wzrostowi frekwencji o 3,1 punktu procentowego oraz stabilnej średniej cenie noclegu w porównaniu do listopada 2015 r. Wszystkie kategorie hoteli, poza 5*, poprawiły swoje wyniki. Największy wzrost RevPAR uzyskały hotele 2* (+7,1%). Segment 3* osiągnął w tym miesiącu wzrost tego wskaźnika o 5,8% głównie dzięki frekwencji wyższej o 3,6 punktu procentowego w porównaniu z listopadem poprzedniego roku.
 
Ogółem wszystkie kraje Europy, za wyjątkiem Włoch, które miały szczególnie bogaty kalendarz imprez w 2015 roku i Luksemburga, odnotowały wzrost wskaźników.
Najlepsze wyniki osiągnęła Portugalia, gdzie wzrost wartości RevPAR wyniósł 24,9%, co było wynikiem wzrostu frekwencji o 5 punktów procentowych wraz z podniesieniem średniej ceny noclegów o 14,9%. Podobny sukces odniosła Grecja, gdzie RevPAR wzrósł o 23,5%. Dobre wyniki osiągnęły Węgry i Republika Czeska ze wzrostami wartości RevPAR odpowiednio o 14,6% i 14%. Kraje te kontynuują pozytywny trend ostatnich kilku miesięcy. W podobnej sytuacji jest Polska z dwucyfrowym wzrostem wartości RevPAR w listopadzie (+10,5%). Stosunkowo dobre wyniki odnotowały hotele Hiszpanii, Zjednoczonego Królestwa i Niemiec uzyskując wzrost RevPAR odpowiednio o 9,8%, 8,6% i 5,7%.
 
Francja i Belgia, które miały niskie wyniki w pierwszych miesiącach roku polepszyły je w listopadzie, co wynika z porównania z wyjątkowo niskimi wynikami hoteli tych krajów po zamachach terrorystycznych w listopadzie 2015 roku.
 
W porównaniu do listopada 2015 pierwsze 11 miesięcy tego roku charakteryzuje się stabilizacją wartości RevPAR w Europie.
Jedynie hotele 5* odnotowały spadek tego wskaźnika (-5,6%). Trzy kraje osiągnęły dwucyfrowe wzrosty wartości RevPAR: Hiszpania (+12,6%), Portugalia (+11,1%) oraz Polska (+10,3%). W krajach tych pozytywny trend stabilizował się w kolejnych miesiącach. Zjednoczone Królestwo i Austria wykazały nieznaczny wzrost RevPAR o 1,2% i !%. Dla Belgii (-13,4% RevPAR w okresie od stycznia do listopada 2016r.), Francji (-5,3%), Włoch (-6,1%) i Luksemburga (-1,2%) rok 2016 nie był pomyślny, podczas gdy inne kraje, a szczególnie Niemcy ze wzrostem RevPAR o 4,4% utrzymały tendencję wzrostu.

Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij