Jako pierwszy do edycji zgłosił się hotel Bornit ze Szklarskiej Poręby. Ponadto są już zgłoszone m.in. hotele: Senator z Dźwirzyna, Marena z Międzywodzia, Galaxy z Krakowa, Columbus z Rowów, Willa Lubicz z Ustki, hotel Kossak z Krakowa, Villa Hoff z Trzęsacza, hotel Conrad z Krakowaoraz sieć hoteli Scandic. Obecnie zgłosiło się już ponad 20 obiektów z całej Polski.
Zamknięcie listy zgłoszeń jest do 30.04.2012.
Hasło kampanii: DZIECKO VIPEM W HOTELU zwraca uwagę na potrzeby dzieci, aby dziecko w hotelu czuło się wyjątkowym gościem.
„Odnotowujemy rosnące zainteresowanie wśród obiektów, które mają specjalną ofertę dla segmentu rodzin z dziećmi i które nie boją się poddać audytowi naszej Kapituły, aby otrzymać certyfikat danej edycji. Cieszymy się bardzo, że w ciągu zaledwie trzech lat, nasze logo ma wartość zarówno dla hotelarzy, ale przede wszystkim dla rodziców, którzy wybierając hotel zwracają na to uwagę. W konkursie jest coraz więcej hoteli, a do tej edycji zgłosiły się już hotele, które zostaną otwarte w 2012 roku i one będą oceniane w nowej kategorii debiutów.”– powiedziała Violetta Hamerska, pomysłodawczyni i organizatorka kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie. Do konkursu zaproszone są wszystkie obiekty, które spełniają kryteria danej edycji. Szczegółowe informacje na ten temat są na stronie www.dzieckowhotelu.pl.
W czwartej edycji nowo otwarte obiekty, które są przygotowane jako hotele rodzinne, będą oceniane w kategorii „Debiut 2012 – nowy obiekt przyjazny rodzinie”.
Czwarta edycja 2011/2012 – najważniejsze założenia:
- obsługa i rozumienie potrzeb małych gości w hotelu
- programy animacyjne dla dzieci w różnym wieku
- promocja zdrowego menu dla dzieci
- utrzymanie standardów bezpieczeństwa w wyposażeniu hoteli
Cele kampanii
Celem kampanii jest promocja miejsc noclegowych w Polsce, w których rodziny z dziećmi oraz przyszłe matki mogą się czuć komfortowo, spokojnie i bezpiecznie. Dotyczy to zarówno specjalnego wyposażenia dla dzieci w różnym wieku, ale także życzliwego podejścia do małych gości.
Jednym z rezultatów kampanii jest stworzenie nowej kategorii hoteli w Polsce: HOTEL RODZINNY, rozumiany jako miejsce przyjazne i spełniające określone standardy dla rodzin z dziećmi i kobiet w ciąży. Obiekty, które spełniają kryteria danej edycji otrzymują specjalne certyfikaty.
Kapituła
Kapitułę tworzą osoby z różnych środowisk, specjaliści z różnych dziedzin, osoby znane i lubiane, zainteresowane udziałem w ogólnopolskiej kampanii, której celem jest edukacja i promocja miejsc wypoczynkowych przyjaznych rodzinom z dziećmi. Członkowie Kapituły są również jurorami w prestiżowym konkursie na najlepszy obiekt w poszczególnych kategoriach.
Członkowie Kapituły wraz ze swoimi rodzinami biorą udział w wizytach oceniających (weryfikujących), czy dany obiekt spełnia kryteria danej edycji. Kryteria są opisane w specjalnym kwestionariuszu dla członka Kapituły. Relacje z wizyt członków, wraz ze zdjęciami, są umieszczane są na portalu www.dzieckowhotelu.pl oraz innych materiałach informacyjnych. Członkami Kapituły są m.in. Dorota Zawadzka, Renata Dancewicz, Beata Tadla, Marta Kuligowska, Odeta Moro – Figurska, Magdalena Stużyńska, Justyna Steczkowska, Ewa Gawryluk, Waldemar Błaszczyk, Marcin Perchuć, Monika Morozowska i wielu innych znanych rodziców.
Zasady konkursu
Każdy obiekt, zgłaszający się do konkursu, zostaje zweryfikowany przez Kapitułę i ubiega się o certyfikat "HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE" danej edycji. Relacje z wizyt członka Kapituły są publikowane na stronie www.dzieckowhotelu.pl.
Członek Kapituły, weryfikując hotel, przyznaje punkty zgodnie z kwestionariuszem, sprawdzając, czy dany obiekt spełnia kryteria edycji. Obiekt, który otrzyma najwięcej punktów w danej kategorii zostaje laureatem tej kategorii. Obiekty, przystępując do konkursu, decydują w jakiej kategorii konkurują.
Kategorie edycji 2011/2012
- najlepszy hotel na wypoczynek i wakacje dla rodziny
- najlepszy hotel miejski dla rodziny
- najlepszy pensjonat dla rodziny
- najlepszy ośrodek wypoczynkowy dla rodziny
- najlepsze letnisko (gospodarstwo agroturystyczne) dla rodziny
Dodatkowo w trakcie trwania konkursu odbywa się głosowanie internautów i gości hotelowych, którzy przyznają statuetkę ulubionemu hotelowi.
Etapy IV edycji kampanii i konkursu 2011/2012
30.04.2012 r. - zamknięcie listy zgłoszeń hoteli do konkursu
31.07.2012 r.– zakończenie weryfikacji obiektów przez Kapitułę
Wrzesień 2012 r. – uroczysta Gala, podsumowanie kampanii i konkursu. Ogłoszenie listy laureatów w poszczególnych kategoriach. Wręczenie statuetek i certyfikatów dla hoteli, które brały udział w IV edycji.
Kontakt: info@dzieckowhotelu.pl.
Szczegółowe informacje: www.dzieckowhotelu.pl
Organizator: Violetta Hamerska, ETIREZ