Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w KONKURSIE O SOPOCKĄ NAGRODĘ TURYSTYCZNĄ „SOPOCKIE PERŁY”, który jest skierowany do podmiotów prowadzących działania w Sopocie, w szeroko pojętej branży turystycznej. Do udziału zaproszone są wszystkie firmy, których działalność aktywnie kształtuje wizerunek i ofertę turystyczną miasta.
Zgłoszenia do kolejnej edycji przyjmowane będą od 3 października.
Konkurs przebiega dwustopniowo: najpierw zgłoszenia kandydatów oceniane są przez członków Sopockiej Organizacji Turystycznej, te z największą liczbą głosów przechodzą do drugiej tury. Następnie laureatów wybiera Kapituła Konkursowa.
Kapituła Konkursowa, w skład której wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych, wyłoni 5 zwycięzców, po jedynym w każdej kategorii:
-
- CSR w turystyce – za działania w nurcie społecznej odpowiedzialności biznesu
- Gościnność – za najbardziej jakościową i kompleksową ofertę noclegową w Sopocie
- Kulinaria – za najbardziej oryginalną ofertę kulinarną
- Wydarzenie – za najlepsze sopockie wydarzenie
- Debiut – za sukces działalności rozpoczętej w Sopocie w danym roku konkursowym
Nagrodą w konkursie jest budżet reklamowy w wysokości 5 tys zł. do wykorzystania na realizację wybranego działania promocyjnego zwycięzcy (zgodnie z Regulaminem Konkursu https://visit.sopot.pl/wp-content/uploads/2022/08/Regulamin-Konkursu-Sopockie-Perly-2022.pdf).
Kategorie konkursu
1. CSR w turystyce
Kategoria dotyczy działań lokalnych podmiotów branży turystycznej, które przy podejmowaniu decyzji pod uwagę biorą nie tylko własny interes, ale również działalność społeczną (CSR – Corporate Social Responsibility). Biznes odpowiedzialny społecznie, to taki, który podejmuje dobrowolne działania uwzględniające kwestie społeczne, ekologiczne czy też te, które wspierają budowę pozytywnych relacji z różnymi grupami interesariuszy.
Przykładów jest wiele:
- Kampanie społeczne – Twoja komunikacja kształtuje pozytywne postawy społeczne, promuje niesienie pomocy czy zwiększenie świadomości odbiorców na ważne tematy. Np. przekazywanie części zysków ze sprzedaży na cele charytatywne.
- Działania proekologiczne — Twoja firma świadomie minimalizuje wpływ działalności na środowisko, np. poprzez edukację ekologiczną pracowników, zrównoważone zarządzanie surowcami czy segregację odpadów.
- Inicjatywy na rzecz lokalnej społeczności — Działasz na rzecz swojego otoczenia, współpracujesz z lokalnymi organizacjami czy samorządem aby polepszyć wspólną przestrzeń i relacje. Np. organizując spotkanie dla dzieci, młodzieży lub seniorów czy angażując się w rewitalizację pobliskiego placu zabaw.
- Wolontariat pracowniczy Zachęcasz pracowników do dobrowolnego podjęcia inicjatyw dla dobra życia społecznego na różnych jego obszarach, np. poprzez zaangażowanie przy programach społecznych, zbiórkach charytatywnych czy akcjach na rzecz organizacji pozarządowych.
Chcemy nagrodzić tych, którzy dbają o etykę i przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju ekonomicznego poprzez poprawę jakości życia pracowników i ich rodzin, jak również lokalnej społeczności.
Jeśli identyfikujesz swoje przedsiębiorstwo z jednym z przykładów lub niesiesz wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu w inny sposób to kategoria dla Ciebie!
2. Gościnność
Mówiąc o Gościnności, pragniemy wyróżnić podmioty lokalnej branży turystycznej, które konsekwentnie podejmują ogromny wysiłek, zapewniając klientom bezpieczeństwo pobytu i miłą atmosferę, wywołując ogólne pozytywne emocje, by sprawić aby pobyt w Sopocie był niezapomniany.
Coraz częściej klienci stawiają pozytywne doświadczenia na pierwszym miejscu. Mówimy tu przede wszystkim o czynnikach niematerialnych, gdzie niepotrzebne są duże budżety czy korporacyjne wymogi. Często to szczery uśmiech, zrozumienie czy wyciągnięcie pomocnej dłoni w stronę klienta okazuje się kluczem do sukcesu! Wartość marki, reputacja i lojalność klientów mogą nie tylko stanowić o przewadze rynkowej w branży turystycznej, ale także minimalizować ewentualne straty w czasie kryzysu. Kategoria Gościnność honoruje obiekty, w których każdy czuje się pożądanym gościem, wyczekanym krewnym – jak we własnym domu. Dowodem gościnności będzie przede wszystkim reputacja, czyli informacja o tym, jak podmiot jest faktycznie oceniany, a nie o tym, jak chciałby być postrzegany na rynku.
Jeśli twoi klienci cenią Cię za Gościnność, w zakresie nie tylko standardu oferty, ale i wszystkich nietuzinkowych spełnionych próśb i życzeń gości to kategoria w której warto spróbować swoich sił!
3. Kulinaria
Obecnie bardziej niż kiedykolwiek o atrakcyjności danego miejsca świadczy jego bogata oferta gastronomiczna. To ona zachęca turystów do powrotów i pozwala na odkrywanie miasta wieloma zmysłami.
Do zgłoszeń w tej kategorii zapraszamy miejsca na kulinarnej mapie Sopotu, które w wyjątkowy sposób łączą lokalne gusta klientów z współczesnymi trendami, a także wykorzystują sezonowość i naturalne zasoby regionu, przy szczególnym zaangażowaniu w obsługę, formę wydawanych potraw, aranżację i czystość lokalu. Wiemy, że prowadzenie punktu gastronomicznego to coś więcej niż tylko serwowanie pysznych dań. Kluczem jest pasja i pozytywna energia – to właśnie miejsca z sercem zasługują na najwyższe wyróżnienie.
Dodatkową wartością będą również wszelkie aktywności kulinarne i edukacyjne, które promują lokalne produkty, nierzadko poparte osobistym zaangażowaniem właściciela czy szefa kuchni jak i zdobyte przez lokal nagrody.
4. Wydarzenie
Niepowtarzalne, oryginalne i wyróżniające się spośród innych. To kategoria dla wydarzeń lub cyklów wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym, kulturalnym.
Przemyślana i konsekwentnie realizowana promocja miasta w formie wydarzeń zasługuje na wyróżnienie. Pragniemy docenić starania mające na celu przyciąganie coraz większej liczby turystów i inwestorów atrakcyjnym klimatem społecznym oraz ciekawą ofertą spędzania wolnego czasu w mieście wyjątkowym i pełnym życia. Do zgłoszeń zapraszamy organizatorów wydarzeń z ciekawą formułą, uzupełniające pobyt w Sopocie o wyjątkowe doświadczenie, a nawet stanowiące główny powód przyjazdu. Kluczowe są dla nas wrażenia publiczności, ostateczna frekwencja w odniesieniu do zakładanej, atrakcje towarzyszące czy eko rozwiązania.
Niezawodna organizacja, wyraźny cel i niekonwencjonalny pomysł w którym zakochało się szeroko grono publiczności? Brzmi jak udane wydarzenie. Jeśli jesteś jego autorem, zgłoś je w tej kategorii.
5. Debiut
Nie jest tajemnicą, że jakość i wysoki poziom usług to element wyjściowy dla każdej działalności. Jednak unikalność na tle istniejących już firm i wydarzeń, niestandardowe podejście do promocji oraz widoczne i szybkie efekty nowatorskich działań to coś na czym skupia się kategoria Debiut. Doceniamy śmiałość i świeże pomysły wszystkich tych, którzy zachwycali w roku 2022 i udowodnili, że bez względu na przeciwności zewnętrzne, ich pomysły i idea obroniły się same.
Do zgłoszeń zapraszamy podmioty w szeroko pojmowanej branży turystycznej, np. sklep, kawiarnia, atrakcja dla dzieci, kolonie lub wydarzenie zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie, będące urozmaiceniem oferty kulturalnej, sportowej lub rozrywkowej miasta.
IGHP z przyjemnością objęła konkurs patronatem honorowym.