#HotelowySztabKryzysowy IGHP

19.09.2024
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Szczegóły aktualności

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego 15 września powołała Hotelowy Sztab Kryzysowy, który skupia się na pomocy powodzianom w dwóch obszarach. Z jednej strony zajmuje się koordynowaniem pomocy dla dotkniętych powodzią hoteli, również niebędących członkami Izby, z drugiej strony skupia się na wsparciu powodzian.

Katastrofalna w skutkach powódź na południu Polski zniszczyła wiele miejscowości, domów i przedsiębiorstw. Wielka woda nie oszczędziła też turystyki, z której znaczna część mieszkańców utrzymuje swoje rodziny. Wiele obiektów hotelarskich Dolnego Śląska i Opolszczyzny straciło przez wrześniowy kataklizm możliwość funkcjonowania. Dla części z nich ponowne świadczenie usług będzie wymagało ogromnych nakładów pracy, czasu i finansów!

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego powołała Hotelowy Sztab Kryzysowy, który zajmuje się koordynowaniem pomocy dla dotkniętych powodzią hoteli, również niebędących członkami Izby, a także wsparciem powodzian.

IGHP podjęła szereg inicjatyw wspierających branżę hotelarską poszkodowaną w wyniku powodzi. Koordynacją działań zajmuje się Hotelowy Sztab Kryzysowy.
Poniższa lista aktywności jest na bieżąco aktualizowana.

  • IGHP uruchomiła zbiórkę środków finansowych na rzecz polskich hoteli, które zostały poszkodowane w wyniku powodzi. Gorąco zachęcamy do wsparcia zbiórki!

Pieniądze można wpłacać na konto Izby:

09 1090 2851 0000 0001 5609 5259

SWIFT: WBKPPLPP

IBAN: PL09 1090 2851 0000 0001 5609 5259

Tytuł wpłaty: „Darowizna – powódź”.

  • Hotelowy Sztab Kryzysowy jest nieustannie do dyspozycji: 

    Hotele poszkodowane w wyniku powodzi mogą się skontaktować bezpośrednio z Agatą Sołtan – Grzyb z biura IGHP - mail: agata.soltan@ighp.pl, tel. +48 503 743 178. 

    Z kolei firmy oferujące pomoc poszkodowanym hotelom proszone są o zgłaszanie się bezpośrednio do Anny Kołtan – mail anna.koltan@ighp.pl, tel. +48 503 044 875.

    Natomiast hotele, którą chcą udzielić pomocy ludności z zalanych terenów (wpłaty, pościel, meble, vouchery itp.), prosimy o zgłaszanie się do koordynatorki akcji #hotelowysztabkryzysowy Agnieszki Maszner-Paprockiej tel. +48 664 740 120.
     
  • IGHP odbyła 17.09 robocze spotkania dotyczące wsparcia branży hotelarskiej m.in. z Ministerstwem Sportu i Turystyki. Uzyskaliśmy deklarację wiceministra włączenia się Ministerstwa w pomoc poszkodowanym hotelarzom, odbudowę infrastruktury i promocję turystyki w dotkniętych powodzią regionach.
  • Zwróciliśmy się z apelem o pomoc do HOTREC - Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w 36 krajach europejskich. Izba jest reprezentantem Polski w HOTREC. Konkretne rozwiązania pomocowe mają być znane już niebawem.
  • Apelujemy w mediach, by goście nie odwoływali rezerwacji w regionach, gdzie jest lub już przeszła powódź. Nie wszystkie miejscowości na Dolnym Śląsku ucierpiały, nie ma potrzeby rezygnować z zaplanowanych pobytów. Podkreślamy w przekazach, że masowe anulacje uderzają w branżę hotelarską podwójnie. Hotele pomagają hotelom, by to robić skutecznie, muszą funkcjonować.
  • Pierwsze transporty zbiórki produktów m.in. od hotelarzy z Wielkopolski, Śląska i Pomorza Zachodniego już dotarły do potrzebujących na południu Polski, m.in. do Nysy i Stronia Śląskiego. 
  • Powstała lista obiektów, które są gotowe przyjąć do siebie powodzian.
  • Pierwsi poszkodowani hotelarze otrzymali wsparcie w postaci potrzebnych artykułów od dostawców, którzy zgłosili się do akcji IGHP.
Newsletter

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij