Katastrofalna w skutkach powódź na południu Polski zniszczyła wiele miejscowości, domów i przedsiębiorstw. Wielka woda nie oszczędziła też turystyki, z której znaczna część mieszkańców utrzymuje swoje rodziny. Wiele obiektów hotelarskich Dolnego Śląska i Opolszczyzny straciło przez wrześniowy kataklizm możliwość funkcjonowania. Dla części z nich ponowne świadczenie usług będzie wymagało ogromnych nakładów pracy, czasu i finansów!
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego powołała Hotelowy Sztab Kryzysowy, który zajmuje się koordynowaniem pomocy dla dotkniętych powodzią hoteli, również niebędących członkami Izby, a także wsparciem powodzian.
IGHP podjęła szereg inicjatyw wspierających branżę hotelarską poszkodowaną w wyniku powodzi. Koordynacją działań zajmuje się Hotelowy Sztab Kryzysowy.
Poniższa lista aktywności jest na bieżąco aktualizowana.
- IGHP uruchomiła zbiórkę środków finansowych na rzecz polskich hoteli, które zostały poszkodowane w wyniku powodzi. Gorąco zachęcamy do wsparcia zbiórki!
Pieniądze można wpłacać na konto Izby:
09 1090 2851 0000 0001 5609 5259
SWIFT: WBKPPLPP
IBAN: PL09 1090 2851 0000 0001 5609 5259
Tytuł wpłaty: „Darowizna – powódź”.
- Hotelowy Sztab Kryzysowy jest nieustannie do dyspozycji:
Hotele poszkodowane w wyniku powodzi mogą się skontaktować bezpośrednio z Agatą Sołtan – Grzyb z biura IGHP - mail: agata.soltan@ighp.pl, tel. +48 503 743 178.
Z kolei firmy oferujące pomoc poszkodowanym hotelom proszone są o zgłaszanie się bezpośrednio do Anny Kołtan – mail anna.koltan@ighp.pl, tel. +48 503 044 875.
Natomiast hotele, którą chcą udzielić pomocy ludności z zalanych terenów (wpłaty, pościel, meble, vouchery itp.), prosimy o zgłaszanie się do koordynatorki akcji #hotelowysztabkryzysowy Agnieszki Maszner-Paprockiej tel. +48 664 740 120.
- IGHP odbyła 17.09 robocze spotkania dotyczące wsparcia branży hotelarskiej m.in. z Ministerstwem Sportu i Turystyki. Uzyskaliśmy deklarację wiceministra włączenia się Ministerstwa w pomoc poszkodowanym hotelarzom, odbudowę infrastruktury i promocję turystyki w dotkniętych powodzią regionach.
- Zwróciliśmy się z apelem o pomoc do HOTREC - Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w 36 krajach europejskich. Izba jest reprezentantem Polski w HOTREC. Konkretne rozwiązania pomocowe mają być znane już niebawem.
- Apelujemy w mediach, by goście nie odwoływali rezerwacji w regionach, gdzie jest lub już przeszła powódź. Nie wszystkie miejscowości na Dolnym Śląsku ucierpiały, nie ma potrzeby rezygnować z zaplanowanych pobytów. Podkreślamy w przekazach, że masowe anulacje uderzają w branżę hotelarską podwójnie. Hotele pomagają hotelom, by to robić skutecznie, muszą funkcjonować.
- Pierwsze transporty zbiórki produktów m.in. od hotelarzy z Wielkopolski, Śląska i Pomorza Zachodniego już dotarły do potrzebujących na południu Polski, m.in. do Nysy i Stronia Śląskiego.
- Powstała lista obiektów, które są gotowe przyjąć do siebie powodzian.
- Pierwsi poszkodowani hotelarze otrzymali wsparcie w postaci potrzebnych artykułów od dostawców, którzy zgłosili się do akcji IGHP.
- IGHP ustaliła z OZZ-ami postępowanie dotyczące zwolnienia z opłat z tytułu wynagrodzeń praw autorskich i przedmiotów praw pokrewnych hoteli na terenach objętych klęską powodziową. ZAIKS, ZAPA, STOART zwolnią hotele z opłat wynagrodzeń dla autorów za wrzesień.
- IGHP w ramach #HotelowySztabKryzysowy pomaga powodzianom, koordynując inicjatywę bezpłatnego udostępnienia noclegów małym dzieciom i ich opiekunom oraz osobom starszym.