Uczestnicy szkolenia dowiedzą się,w jaki sposób kelner może stać się mistrzem sprzedaży. Poznają sposoby na zrobienie niezapomnianego wrażenia na gościu. Rozbudują wiedzę i umiejętności z zakresu profesjonalnej obsługi klienta indywidualnego oraz grupowego. Oprócz wskazówek dotyczących wizerunku kelnera uczestnicy będą mieli okazję oszlifować praktyczne umiejętności kelnerskie oraz techniki serwowania dań i napoi.
Dlaczego warto szkolić się z IGHP?
Ekspert prowadzący szkolenie, wieloletni praktyk zdradzi, czym jest efekt WOW oraz jak postępować z różnymi rodzajami klientów tak, aby do nas wracali i stali się lojalnymi gośćmi.
Dla kogo:
- dla osób pracujących w gastronomii
- dla osób, które dopiero zdobywają pierwsze doświadczenia w zawodzie
Zakres szkolenia:
- Filary sukcesu restauracji: wystrój, jedzenie, atmosfera, obsługa
- Zawód: Kelner - kultura osobista i etyka zawodowa, wizerunek oraz kompetencje, obowiązki, wyposażenie zawodowe kelnera, praca w zespole kelnerskim, dekalog kelnera
- Wyposażenie gastronomiczne w restauracji: bielizna stołowa, zastawy stołowe, szkło i sztućce, nakrywanie i dekoracja stołu, czyli etykieta stołu
- Praktyczne umiejętności kelnerskie: technika noszenia naczyń, techniki noszenia tac, wykorzystanie wózka kelnerskiego, tray jacka, techniki zbierania zastawy stołowej po konsumpcji
- Style obsługi: szwedzki, francuski, rosyjski, angielski, amerykański i niemiecki
- Formy obsługi: a’la carte, bufet, set menu, piknik
- Organizacja i techniki obsługi przy serwowaniu posiłków: techniki serwowania śniadań, zasady podawania zup i dań zasadniczych, zasady obsługi przy podawaniu przekąsek i deserów, technika zbierania zamówień
- Techniki podawania napojów bezalkoholowych: zasady podawania napojów gorących i zimnych
- Techniki podawania napojów alkoholowych: dobór alkoholu do rodzaju potrawy, sposoby serwowania oraz technika podawania
- Różne rodzaje klientów: obsługa a’la carte: rodziny z dziećmi, biznesmeni, klienci regularni, „pojedynki”, zakochane pary, osoby niepełnosprawne, obsługa grup: biznes rodzinny, grupy turystyczne, grupy biznesowe
- Odbieranie telefonów i przyjmowanie rezerwacji
- Sekwencja Serwisu – technika obsługi gości
- Efekt „WOW”, czyli niezapomniane wrażenie
- Reklamacje
- Kelner – mistrz sprzedaży
Spotkania odbędą się 14 miastach w całej Polsce. Autorem szkolenia jest Katarzyna Starzyńska.
Nasi trenerzy:
Katarzyna Starzyńska od ponad 30 lat rozwija karierę w gastronomii. Absolwentka Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Turystyki w Warszawie. Dwa lata temu ukończyła na WSiT podyplomowe studia z Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Zajmuje się m.in. szkoleniem i dydaktyką. Pracowała w warszawskim Hotelu Bristol, gdzie przeszła wszystkie szczeble rozwoju zawodowego - od pracy w kuchni hotelowej po pracę w charakterze kelnerki, kierownika, managera restauracji po zastępcę dyrektora ds. gastronomii. Po 15 latach, w 2007 roku rozpoczęła pracę na stanowisku dyrektora restauracji i kawiarni w firmie Belvedere Gourmet Group. Od 2016 r. pełni funkcję managera ds. projektów, a do jej głównych zadań należy rekrutacja personelu operacyjnego, ich szkolenia oraz motywacja. Restauracja Belvedere to miejsce premium dla najbardziej wymagających klientów. Catering Belvedere obsługuje wszystkie najważniejsze imprezy i wydarzenia państwowe, również te z udziałem Prezydenta RP.
Koszt szkolenia:
Dla członków IGHP koszt udziału w szkoleniu wynosi 499 zł netto. Dla podmiotów niezrzeszonych w IGHP cena wynosi 699 zł netto.
Zapisy:
Na szkolenia można zapisać się online (linki poniżej), pisząc do biura IGHP na adres ighp@ighp.pl lub dzwoniąc pod nr tel. +48 22 251 79 11, + 48 503 044 875.
Harmonogram szkoleń aktualizujemy na bieżąco:
08.04 Wrocław: https://k-wroclaw.konfeo.com/pl/groups
10.04 Warszawa https://k-warszawa.konfeo.com/pl/groups