Kolorystyka zastosowana przy nowym logo nawiązuje do tej, która była dotychczas używana przez Izbę – powiedział Janusz Mitulski, Wiceprezes IGHP. Dodatkowo wzmocniliśmy widoczność skrótu IGHP, który jest symbolem dobrze rozpoznawalnym na rynku i kojarzonym z naszą organizacją – dodaje Mitulski.
Nowe logo oraz system identyfikacji wizualnej są ważnym elementem procesu zmian i przeobrażeń, jakie zachodzą w tej największej organizacji branży hotelarskiej w Polsce. O ich dynamice może świadczyć chociażby to, że Izba powiększyła się od początku roku o 42 nowe hotele o łącznej liczbie ok. 6800 pokoi, co dowodzi tempa niespotykanego od wielu lat.
Opracowując nowy znak firmowy koncentrowaliśmy się na tym, aby graficzne przedstawienie marki było spójne, nowoczesne, przyciągające uwagę i dobrze komponujące się na różnych nośnikach. Jednocześnie zależało nam na tym, aby było to oznakowanie adekwatne do organizacji oraz branży – powiedziała Katarzyna Królak, właściciel Pure Concept. Efekt to suma przemyśleń i wspólnej pracy naszych ekspertów oraz przedstawicieli Izby, którzy czynnie uczestniczyli w całym projekcie – dodaje Królak.
IGHP działa od 2003 r., jako samorząd gospodarczy branży hotelowej. Izba reprezentuje interesy nie tylko swoich członków, ale także całego środowiska hotelowego w Polsce. Przykłady tematów, które były podjęte w ostatnich latach, to m.in.: przeciwdziałanie wadliwie ustalonym wynagrodzeniom dla organizacji zbiorowego zarządu prawami autorskimi z tytułu odtwarzania utworów muzycznych i filmowych w hotelach, skuteczne utrzymanie 7 procentowej stawki podatku VAT (i przedłużenie 8% derogacji po 2010 r.) na usługi hotelowe i gastronomiczne, czy też działania na rzecz rozwoju obrotu bezgotówkowego i obniżenia opłat z tytułu używania kart płatniczych tzw. „Interchange Fee”.
Firma Pure Concept, która opracowała nowy system identyfikacji wizualnej IGHP specjalizuje się w zarządzaniu marką i doskonaleniu organizacji. Oferuje doradztwo oraz realizuje kompleksowe koncepcje dedykowane przede wszystkim branży hotelarskiej, firmom usług profesjonalnych oraz sektorowi nieruchomości. Od kilku lat czynnie uczestniczy w projektach doradczych, wizerunkowych, konferencyjnych i wydawniczych skierowanych do hotelarstwa.